Adót emelne az önkormányzat, de az egri óvodások részére már nem jut mikuláscsomagra
Lezárult a tervezett egri elkerülőútról szóló lakossági kérdőív feldolgozása, adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).
Az elkészült tanulmánytervi nyomvonalváltozatok véleményezésére a NIF és a tervezői konzorcium online és papíralapú kérdőívvel adott lehetősége a város lakossága és az érintettek számára, sőt, lakossági fórumot is szerveztek a kérdéses pontok megvitatására.
Az elkerülő kérdőívét összesen közel 1200 ember töltötte ki.
A NIF közlése szerint a kitöltők demográfiai szempontból zömében 40 és 59 év közöttiek, és az autóval közlekedők erőteljes felülreprezentációja látható. Lakóhely szerinti megoszlást tekintve a Vécsey-völgy és Bikalegelő, Almagyar és Felsőváros városrészekből érkezett a legtöbb kitöltés.
Külső és belső nyomvonalakról kérdeztek
Ahogy a portálunk korábban bemutatta, a tervezett út három szakaszra oszlik:
- a keleti elkerülőre,
- a nyugati átkötésre,
- a felnémeti szakaszra.
A tervezők az eddigi vizsgálatok alapján mindhárom szakaszra két-két lehetséges nyomvonalváltozatot adtak meg. A kérdőívben különböző szempontok szerint mindhárom nyomvonalszakasz véleményezésére volt lehetőség.
A legnagyobb érdeklődést a keleti szakasz keltette. A kiértékelést alapján a NIF szerint megállapítható, hogy az érintett, keleti városrész lakói lényegesen negatívabban értékelik a belső nyomvonalakat, mint a többi városrész lakói. (Korábban a belső nyomvonal ellen petíciót is indított az Egri Kertvárosért Civil Társaság.)
A Tetemvár, Vécsey-völgy és Bikalegelő, az Almagyar, Tihamér és Merengő városrészekből közel 500 válasz érkezett. Itt a belső nyomvonal közelében lakók és a zajhatással erősebben érintettek szinte egyöntetűen a külső nyomvonalat támogatták, míg a többi lakos körében viszonylag kiegyenlített volt a belső és a külső nyomvonal megítélése.
A nyugati átkötés esetében – az összes kitöltő válaszát nézve – szintén a külső nyomvonal kapott nagyobb támogatást, azonban a Felnémeti szakasz esetében körülbelül kiegyenlített volt a belső és a külső nyomvonal értékelése. Felnémeten egyébként nem arattak osztatlan sikert a beruházó által javasolt nyomvonalváltozatok, ezért az itt élők egy teljesen új, társadalmi összefogás és lakossági egyezetés nyomán született nyomvonalváltozatot is javasoltak a tervezőknek.
A végleges nyomvonalat a nyomvonalváltozatok lakossággal történő egyeztetése után 2022 őszén egy szakemberekből álló zsűri fogja kiválasztani.