2024. július 27., Olga Liliána

Promóció

Melyek a B2B online marketing nehézségei? Ismerd meg a gyakori hibákat! (X)

X 2024.01.25. 09:00

 

 

A B2B szektorban tevékenykedő vállalkozók pontosan tudják, hogy egészen más kihívásokkal szembesülhetnek, mint B2C-ben. A “business to business” annyit tesz, hogy más cégeknek, vállalkozásoknak kínálunk szolgáltatást, terméket, nem pedig végfelhasználóknak.

 

 

Ilyenkor egy kisebb ügyfélkörből meríthetünk, viszont ezek értéke jóval magasabb is. Nézzük meg, hogy milyen hibákat követnek el a leggyakrabban.

 

A probléma a szemléletből fakad

 

Bizonyára mindannyian hallottuk már azt a gondolatot, miszerint a B2B kereskedelem nem a marketingen múlik, hanem a kapcsolatokon és az értékesítésen. Amint jobban átgondoljuk, azonnal rájövünk, hogy ez hibás feltételezés, hiszen marketing nélkül hogyan adhatnánk el, megtervezett komplett ügyfélszerző rendszerek (automatizmusok) hiányában mire számíthatunk?

 

Manapság már nehezen működik a tukmálás, ráadásul nem is célravezető. Azoknak kell megmutatni a cégünk által kínált lehetőségeket, akik valóban vágynak is arra a megoldásra. A 7Digits B2B szolgáltatása a segítségünkre lehet, ha úgy érezzük, hogy eleget küszködtünk és végre kézzelfogható eredményekre vágyunk.

 

Valójában a nem megfelelő szemléletből fakad a legtöbb probléma, és az úgynevezett rossz “marketing”. Tipikusan ilyen, amikor minden csatornán ezerrel nyomulunk, de csak úgy vaktában lövöldözve. Egy egyszerű példával szemléltetve az sem igazán működne, ha az utcán leszólítanánk embereket, hogy szeretnének-e egy gyors pedikűrözést. Kivéve azoknál, akik épp terveztegtik, hogy megszabaduljanak az évek alatt növesztett bőrkeményedésektől.

 

Az átlag viszont nem akkor fog rábólintani egy ajánlatra, amikor épp elfoglalt. Nem beszélve a profizmusról, mennyire sugallja ezt, ha agresszívan támadnak az “ügynökök” annak reményében, hogy egy-két klienst levadásszanak. Ez hasonlóképpen van az online világban is, aki nem keres egy adott szolgáltatást, mert nincs afféle problémája, vagy még nem ért el abba a fázisba, amikor már felébredt a problématudata, addig hasznavehetetlen minden próbálkozás.

 

Tervezetten, cégre szabottan érdemes marketingezni

 

Az nem jó stratégia, hogy hirdetünk ezerrel, nincsen terv, nem hoztunk létre automatizált ügyfélszerző rendszert, csak jelen vagyunk mindenütt, írogatunk valamit, futtatunk pár hirdetést, de azt sem tudjuk, hogy célba érnek-e az üzenetek.

 

Gyakori hiba az is, ha rosszul mérünk vagy egyáltalán nem. Pedig a vállalkozásnak pontosan látnia kell, hogy miért pattant le olyan sok érdeklődő. Ne azt ünnepeljük, hogy sikerült összehozni néhány feliratkozást, visszahívást, hanem foglalkozzunk azzal, hogy miért nem jobb az eredmény, s akik nem éltek a lehetőséggel, vajon miért nem tették?

 

Folyamatos mérés és optimalizáció

 

Az online marketing különösen B2B-ben sokrétű tudást, rengeteg tapasztalatot igényel, nem véletlen, hogy külön specialisták foglalkoznak vele, de ha úgy döntünk, hogy ideje eredményesebben menedzselni az ügyfélszerzést, bízzuk vállalkozásunkat egy full-stack ügynökségre.

 

(Szponzorált tartalom)

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egerben láttam, hallottam csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló