2024. április 29., Péter

Promóció

Kiránduljunk húsvétkor Szlovákiában! (X)

X 2024.03.04. 11:13

Szlovákia gyakorlatilag egy karnyújtásnyira esik, mégis megannyi kirándulási lehetőséggel vár. Lássuk melyek azok a kirándulások, amit a húsvéti hosszú hétvégén felfedezhetünk.

Eger felől nézve alig 70 kilométer a szlovák határ. Innen az Alacsony-Tátra és a Szlovák paradicsom a legközelebbi kirándulási lehetőség. A nimda.hu információi szerint, 5600 forint a 10 napos autópálya matrica Szlovákiában, viszont nem éri meg autópálya matricát vásárolni, mert az utazási idő ugyanannyi, ha az Alacsony-Tátrán keresztül közelítjük meg a Csorba tavat és a Magas-Tátra csúcsait, mintha az autópályán haladnánk.

Másszunk fel a Gyömbérre

Az Alacsony-Tátrában a Chopok-Gyömbér csúcsmászás az egyik legérdekesebb programlehetőség. Ha egy napos kirándulásban gondolkodunk, a magyar oldal felé eső Tále falucskáig vezessünk. Innen indulnak a Chopok csúcsára a siklók, lanovkák. A Chopok 2024 méteren található, s innen a kék csíkot követve mászunk át a Gyömbérre, mely csupán csak 19 méterrel magasabb, mint a Chopok. Chopok-Gyömbér túra összesen 12 kilométer hosszú. Menet közben majdnem 1300 méter szintkülönbséget teszünk meg. Jó 4-5 órás, mászós túra. Még iskolás korú gyerekkel is biztonságosan teljesíthető a táv. A Gyömbér megmászásához, elegendő víz, meleg ruházat és szendvics legyen nálunk. Ha túra közben elfogyna az ivóvizünk, szendvicsünk a Chopokra visszaérve, bármit megvásárolhatunk. Szinte minden kapható a helyi büfékben.

Bátorságpróba a Szlovák Paradicsomban

Magyarországhoz közel fekszik még a Szlovák paradicsom, ami szintén szuper kirándulási lehetőség. Közelsége miatt, ezt is lehet egy napos kirándulás, de 8 szurdok található itt, s ha már egyszer ennyire messzire elutazunk, érdemes a helyszínen szállást foglalni és minél több kirándulást teljesíteni. Ha először érkezünk a Szlovák paradicsomba, a Zejmár-szurdokkal érdemes kezdeni. Ez egy viszonylag lankás emelkedésű völgy, ámbár ahogy haladunk, itt is megtalálhatók a haladást segítő láncok, fém tepsik. A következő nehézségi színt a Kemence-szurdok. Itt már kicsit több a szintemelkedés és szinte végig fa létrákon, vas láncok használatával tudunk haladni. Ha már leküzdöttük tériszonyunkat és még indig van erőnk, a Hernád-áttörést is próbáljuk ki. Ezen a túrán vagy fél napon keresztül felfele mászunk, a nap másik felében pedig a Hernád folyó felett, vas tálcákon sétálunk vissza. Nagyon izgalmas, igazi családi bátorságpróba ez. Fontos tudni, hogy a szurdokokban egyirányú a haladás és ide sajnos nem tudjuk magunkkal hozni a kutyusunkat. Ha először járunk a Szlovák paradicsomban, mindenképpen a Zejmár-szurdokkal kezdjünk, ahol jól le tudjuk tesztelni, képesek vagyunk-e a többi szurdok teljesítésére.

Jól öltözzünk fel a Dobsinai jégbarlangban

A Szlovák paradicsomtól hazafele tartva, érdemes egy kitérőt tenni a Dobsinai jégbarlangban. A hivatalos túrán 500 métert sétálunk a hatalmas jégtömbök között. A globális felmelegedés ide még nem ért el, így sok helyen 20 méter vastag jégtömböket csodálhatunk meg. A Dobsinai jégbarlang összességében másfél kilométer hosszú, ezzel Európa legnagyobb jégbarlangja. Jól öltözzünk fel a barlangászás előtt, hiszen lent fagypont alatt van a hőmérséklet.

Végül, a legendás Szepesi vár

Ha egy izgalmas középkori vártúrára vinnénk el a gyerekeket, a Szepesi várat keressük fel. Ez szintén a Szlovák paradicsom szomszédságában található. Hatalmas kiterjedésű a vár, hiszen a belső vár köré egy külső vár is épült. Már az időszámításunk előtt is egy kis helyőrség állt itt, majd első körben IV. Béla rendelete alapján végvárat építettek ide, majd annyira erős lett a vár, hogy Szepes vármegye központja lett. Fénykorát Mátyás Király idejében élte, majd sajnos a 18. században szinte teljesen kihalt a vár. Miután Szlovákiához került, UNESCO védelmet kapott és a belső részeket elkezdték felújítani. Ma középkori hangulatú belső tereket, szobákat, várbörtönt, konyhát, fegyvereket és vérteket nézhetünk meg a várban. Szintén jó családos programlehetőség, ha nem akarunk jégbarlangozni.

Ne is késlekedjünk, kezdjük el megszervezni a húsvéti kirándulásunk most!

(Szponzorált tartalom)

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egerben láttam, hallottam csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!