Itt olvashatja az Eger Advent 2024-es programját
A mai rohanó világban egyre kevesebb idejük van az embereknek magukkal és a körülöttük lévő szeretteivel foglalkozni, beleértve a házi kedvenceiket is. Már nehézséget okozhat egy egyszerű kutyasétáltatás megszervezése is.
Erre az Egyesült Államokban már legalább 3 évtizede találtak megoldást: hivatásos kutyasétáltatókra bízzák az emberek a kutyáikat. Lássuk, hogy mit tudhatunk meg erről a szakmáról.
Milyen feladatokkal jár a szakma?
A kutyasétáltatás mint szakma elsőre nem hangzik túlzottan bonyolultnak, azonban hatalmas felelősséggel jár. A ránk bízott kutyákat kell megsétáltatni, mindeközben vigyázni kell rájuk, etetni és itatni kell őket, sőt, a nagy hidegben a vékony bundájú kutyákat fel is kell öltöztetni. Ha a kedvencednek keresel télire kabátot vagy pulóvert, akkor vess egy pillantást a Grandopet.hu kutyaruha kínálatára.
Mi kell ahhoz, hogy hivatásos kutyasétáltatóvá váljunk?
A legfontosabb az, hogy ismerjük a kutyákat, és tudjuk őket kezelni. Ez elengedhetetlen, hiszen tapasztalat nélkül rendkívül nehéz ismeretlen kutyusokkal bánni, főleg vészhelyzet esetén. Mindemellett szükség van jó kommunikációs készségre, felelősségtudatra, türelemre, rugalmasságra és megbízhatóságra. Emellett nem árt, ha van már egy kapcsolathálónk vagy akár egy felmutatható tapasztalat, ami bebizonyítja a kutyagazdiknak, hogy jó kezekben van nálunk a kis kedvencük.
Hogyan fejleszthetőek a szakmához szükséges képességek?
Manapság számos információt találhatunk az interneten a helyes kutyatartásról, illetve külön tanfolyamokra is elmehetünk, hogy többet tudjunk meg a kutyák viselkedéséről, kezelésükről, illetve magáról a kutyasétáltatásról is. Hazánkban egyelőre kutyaszitter és kutyatréner képzések érhetőek el. Ugyan ezek nem a kutyasétáltatásra specializálódnak, de rengeteget tanulhatunk a kutyákkal való bánásmódról.
Kutyasétáltató vállalkozás
Ha úgy érezzük, hogy van kellő tapasztalatunk és tudásunk kutyasétáltató vállalkozást indítani, akkor érdemes kezdésként meghatározni egy stratégiát, kiépíteni egy kapcsolati hálót, illetve időt és energiát fektetni a marketingbe. E három dolog segítségével egyre több ügyfélre tehetünk szert. A vállalkozásunkat a későbbiekben extra szolgáltatásokkal lehet bővíteni, mint például csoportos sétáltatás szervezésével vagy speciális képzések indításával.
Lehet-e sikeressé válni a kutyasétáltatással?
Egy 35 éves new york-i nő azzal került a hírekbe, hogy egy évtized alatt képes volt egy több millió dollár értékű vállalkozást csinálni a kutyasétáltatásból. Eleinte ő maga sétáltatta ügyfelei kutyáit, azonban az évek során annyira megugrott a kereslet, hogy kénytelen volt egyre több alkalmazottat felvenni.
A válasz tehát igen, bár sok múlik azon, hogy mi magunk rendelkezünk-e kellő tudással és felelősségtudattal, hogy ebből a későbbiekben képesek legyünk megélni. Megfelelő képzéssel, kialakított kapcsolatokkal és sikeres marketingstratégiával belőled is lehet hivatásos kutyasétáltató.
(Szponzorált tartalom)