Megérkezett az idei első hó
Online felmérést végzett a Szallas.hu az utazni vágyók körében idén januárban. Mint írják, felmérésük ugyan nem reprezentatív az ország lakosságára nézve, de az eredmények alkalmasak a trendek és attitűdök bemutatására.
A válaszok tanulsága szerint tízből kilencen terveznek vakációt az idei nyárra, és már minden ötödik válaszadó le is foglalta szálláshelyét, és a szállás kiválasztásában döntő szerepet játszik most az ár, a tisztaság és a biztonság.
"Ezek a kritériumok a Szallas.hu kínálatában szűrőként is megjelennek, hogy megkönnyítsük a szálláskeresést" – mondta Pardi Dorina, a Szallas.hu marketingvezetője, aki hozzátette: valamennyi partnerük rugalmas feltételeket kínál, így a vendégnek nem kell előleget fizetnie, lemondható vagy módosítható az időpont.
A vakációzástól ódzkodók leggyakrabban a koronavírus-járvány miatt bevezetésre kerülő korlátozásokra (63%), magától a járványtól és így a megbetegedéstől való félelemre (14%), anyagi helyzetükre (13%) és egyéb okokra (pl. munka, szülés stb. – 10%) hivatkoznak.
A válaszadók kétharmada csak belföldre utazna, míg harmaduk hazai és külföldi üdülést egyaránt tervez. Belföldön a Balaton mellett Eger, Pécs, Gyula, Hévíz és Sopron is népszerűek lesznek, és sokan látogatnak majd el az Őrségbe, a Mátrába és a Tisza-tó partjára is. A nemzetközi célpontok közül Horvátország, Olaszország és Görögország iránt fokozottabb az érdeklődés a válaszadók körében.
Szállástípusok közül a hotelek (34%), apartmanok (31%) majd a panziók és vendégházak (27%) a legnépszerűbbek, de lesznek, akik rokonoknál vagy saját nyaralóban szállnak meg. A vendégek keresik az aktív kikapcsolódási és feltöltődési lehetőségeket. Népszerű program lesz a kirándulás, fürdőzés vagy strandolás, hajós kirándulás, aquapark-látogatás, túrázás, városnézés is.
A többség (40%) beoltatná magát a koronavírus elleni vakcinával akár külföldi vagy belföldi nyaralás kedvéért is. 35% nyilatkozott úgy, hogy még nem tudja, mit tenne. "A villámfelmérésünket követően reprezentatív kutatással is készülünk, hiszen az eredmények ismeretében tudunk felkészülni a nyári szezonra"– mondta a marketingvezető.
(Indexkép: ieger.com)