Elektromos rolleres szolgáltatás jöhet Egerbe
Ha a város is úgy akarja
FRISSÍTÉS - Elfogadta a Közgyűlés az előterjesztést, indulhat a rolleres szolgáltatás!
A Vilii Fly Magyarország Kft. lakossági rollermegosztó hálózat magyarországi képviselői együttműködési szándékkal keresték meg a várost. A Kft. anyacége a világ első rollermegosztó hálózatát hozta létre, Amerikában piacvezető, és a nyugat-európai országokban is jelentős piaci részesedéssel bír.
Magyarországon 2019-ben alapítottak társaságot, tulajdonosai között 2021 óta az MVM cégcsoport egyik cége is szerepel.
A Kft. üzletpolitikájának alapvető kritériuma, hogy csak és kizárólag olyan városokba indítják el a szolgáltatást, ahol szívesen fogadják őket, a városvezetés és a lakosság pozitív hozzáállást tanúsít, és a cég is azonosulni tud a helyi városvezetés elvárásaival. A cég tájékoztatása szerint az üzemeltetés hátterében futó szoftver rugalmas, és gyorsan alakítható a város igényei szerint. Lehetőség van ún. „no go”, „no parking” és sebességkorlátozó zónák kialakítására a településvezetés és a szakemberek igénye szerint. Az eszközök applikáción keresztül indíthatók, a rollerek maximális sebessége 25 km/h, az eszközök hatótávolsága kb. 40 km.
Eger városában a működést a tervek szerint alvállalkozóval, a Somos Bike Kft.-vel oldanák meg. Ők végeznék a rollerek logisztikáját, valamint szervizelését is. Az alvállalkozók feladata a szerviz központban a rollerek töltése és ellenőrzése, szükség esetén javítása. A logisztikai feladatokba beletartozik nem csak a rollerek kihelyezése az utcára vagy begyűjtése, de azok átcsoportosítása is, amikor túl sok roller gyülemlik fel egy helyszínen, vagy a félre eső helyekről a frekventált területekre való áthelyezése is.
Eger városában 200 db BirdThree rollerrel kezdené meg a Kft. a szolgáltatást. Ezeken a rollereken első és hátsó fék is található, és tesztek során kiderült, hogy Eger emelkedői sem okoznak problémát, könnyedén felmegy a meredek utcákon is.
A Kft. által tervezett működési terület Eger, Ostoros, illetve Kistálya belterülete. A tervezett kötelező parkolási zónák a Szépasszony-völgyben, és a Dobó-tér környékén kerülnének kialakításra, ahol a felhasználók csak a kijelölt parkoló pontra rakhatnák le a rollereket. Amennyiben igény van rá, a Kft. vállalja a parkoló pontok felfestését az útburkolatra. A Kft. által tervezett „no go” zónák, ahova rollerrel nem hajthatnának be az utazók a vár, a Donát temető, a Hatvani temető, a Gröber temető, a Kisasszony temető, illetve a Szépasszony-völgy egy része.
Mivel a cég a működtető az önkormányzat a közterülethasználati díjat kapja meg, ami körzetenként 1000-1800 Ft/m2/hónap összeg. Amennyiben a mai Közgyűlésen elfogadja a többség a javaslatot, akkor elkezdőthet a tervezés a szolgáltatás megindításának részleteiről.
Korábban indítottunk egy szavazást arról, hogy olvasóinknak mi a véleménye egy ilyen szolgáltatásról, alább még szavazhatnak:
indexkép: Getty Images
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs is. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |