Megérkezett az idei első hó
Bevallom én nagy Lidl-fan vagyok. Szeretek az üzletlánc boltjaiban vásárolni. A zöldség mindig friss, van pár prémium termék, ami le van árazva, a saját márkás cuccaik meg egyszer sem okoztak csalódást. Annyira rákattantam a Lidl-re, hogy az Appjukat is letöltöttem. Rendszeresen böngészem, hogy mi kerül ki a Lidl mágikus középső sorába, ahonnan aztán egy-két nap múlva elillanak a szezonális termékek, hogy a helyüket másoknak adják át.
A Lidl egy időben egyet jelentett Magyarországon az olcsósított hígfossal. Nem csoda, mivel az áruházlánc nevetségesen olcsó árakkal köszönt be így hamar ebbe a fiókba került bele. Évtizedekkel a hazai megjelenése után tudta csak elérni azt a cég, hogy most már gyakorlatilag bárki mer náluk vásárolni akár háztartási elektronikai cikket is. Sőt, nem egy szakitól hallottam véleményként, hogy a Lidl cuccai felveszik a versenyt sok agyonreklámozott világmárkával.
Na jó, de attól, hogy valaki szeret valahova bemenni vásárolni, még nem fog ácsingózni a bolt logójával ellátott cipőre, papucsra, meg zoknira. Akkor honnan ez a mérhetetlen hype, ami a hétfőn a Lidl polcaira kikerül, saját márkával ellátott ruhái miatt kirobbant?
Fotó: Farkas Bazsi
A dolog roppant egyszerű. Talán még maguk az ötletgazdák sem vették magukat túl komolyan, amikor kitalálták a Lidl-kollekciót. Ki is gondolna erre komolyan? A másik oldala pedig, hogy irtózatosan menő a trash még mindig. Magyarország első trash terméke Uhrin Benedek volt, a műfaj pedig azóta sem kopott el. A Lidl-cipője is pont attól lett menő, hogy irtó ciki, egy láthatóan olcsó anyagokból összerakott, elképesztően harsány színvilágú lábbeli, aminek nyelvén ott virít a Lidl embléma.
Jöttem, mentem ma a Lidl-surranókban és abszolút kényelmes viselet. Lezseren, még bekötni sem kell, mert a cipő felsőrésze egybe van varrva. Tényleg könnyű nyári cipő, úgyhogy valóban nem értem, miért tél előtt dobta ki a bolt. Lehet ezt egy plusz fricskának szánták.
Amúgy teljes őrület van. Pesten már szinte mindenhol kifosztották a boltokat, se cipő, se papucs, se zokni, se semmi.
De ha trash és tömegcucc, akkor vajon miért összekacsintós, tesós, közösségi élmény Lidl-kollekcióban parádézni és miért nem ciki, mint évtizede a Fila-táska volt?
Talán az lehet a titka, hogy a Lidl-nél te magad választod a trasht, amivel görbe tükröt tudsz mutatni a fogyasztói társadalmonak, ráadásul ez nem adatik meg mindenkinek, hiszen limitálva van a cucc, vagyis ha nem voltál “bennfentes”, akkor bizony lemaradtál a menőségről.
A Fila-táska esetében pedig egy hosszas folyamat végeként, a pontokat gyűjtögetve érezted azt, hogy becsaptak, hiszen nem lettél egyedi, hanem egy olyan csoport tagja lettél te is, akiknek még egy normális táskára sem futja, ezért a pontgyűjtögetős maraton után akasztottad válladra...a selejtet.
Ehhez képest a Lidl-kollekció valóban a legjobb dolog, amit 2020 ki tudott köpni magából, és valljuk be, meg is érdemeljük, hogy ennyi bezártság, korlátozás, maszkozás után végre menőn gagyi cipőben libbenjünk túl a gondokon.
Ez bizony nem egy szponzorált tartalom volt, hanem teljes egészében egy véleménycikk.
Via ugytudjuk.hu