2021. April 12., Gyula

Promóció

#szponzorált tartalom

Egyre fontosabb a vásárlói élmény

Szponzorált tartalom 2021.3.25. 14:2

Azt gondolnánk, az élmény- és bizalomalapú kapcsolatépítés csupán az internetes vásárlók bevonzásában és sikeres megtartásában létfontosságú, de a piac jó ideje más képet fest, és szinte minden üzleti tranzakciónál megjelenik. Mondhatjuk, hogy már a B2B-t is az élmény uralja, olyannyira, hogy a B2B vevők 81%-ának bevallása szerint a döntések meghozatalánál már nagyobb súllyal esik latba a vásárlói élmény, mint az ár vagy a termék, illetve a szolgáltatás jellemzői. [X]

A lakossági e-vásárlók között népszerű trendek egyre inkább helyet követelnek maguknak a professzionális üzleti szférában, annak ellenére, hogy azt gondolhatnánk, hogy a B2B e-kereskedelmi szektorban a gyors, automatizált és transzparens technológiák, ezek zökkenőmentes megvalósítása, valamint a modern felületek elegendőek. 2021-ben mind gyakoribbak a többcsatornás értékesítési rendszerek, az AI-alapú chatbotok, de akár virtuális és kiterjesztett valósághoz (VR) kapcsolódó megoldásokkal is mind többet találkozhatunk. Az egyre dinamikusabban fejlődő digitalizációnak köszönhetően már akár a sportfogadásunkat is online intézzük, elég, ha csak a 22bet casino weboldalán nézünk körül. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy az üzleti felhasználók elvárásai jóval összetettebbek a lakosságiakénál, így érthető a növekvő igény a komplex, termékkatalógusokra vonatkozó adatokat, sőt, akár ügyfél-információkat, valamint a korábbi tranzakciók tapasztalatait sikeresen integráló vállalati platformokra.

 

Új kihívások elé néz az e-kereskedelem

 

Miközben nő a potenciális vásárlói kör, a konkurencia is egyre hangosabb, így minden egyes tranzakcióért meg kell küzdeniük a kereskedőknek, ami egyszerre igényel szemléletváltást és a fejlődés diktálta tempó tartását, ami nem jelent mást, mint a legújabb lehetőségek, a legmodernebb fejlesztések alkalmazását az adott piacon, lehetőség szerint az elsők között.

 

Különösen igaz ez az olyan helyzetekben, mint a koronavírus-járvány harmadik hulláma. A kéthetes boltzár katalizátorként hatott a webáruházak forgalmára, a tavalyi 38-40 százalékos növekedés az idén a magasabb bázison is megismétlődhet az e-kereskedelemben.

 

Két-három évet ugrott előre a szektor

 

A szakértők szerint nem véletlen, hogy a pandémia óta legalább két-három évet ugrott előre a szektor. A GKI Digital rámutatott: a már meglévő 3,3 millió mellé csupán 50 ezer új online vásárlót hozott a járvány első hulláma, az egész múlt év pedig mintegy 80 ezret. A növekedés motorja tehát elsősorban nem az új belépők vásárlóereje, hanem a meglévő fogyasztóké, ami azt is jelenti, hogy gyakrabban és több terméket szereztek be a különféle webshopokban, aminek köszönhetően a kosárérték is megugrott.

 

A trend pedig nem csak Magyarországon, de világszinten is látható. Előrejelzések szerint 2021-ben már a 4,5 billió dolláros bevételt is elérheti az e-kereskedelmi szektor forgalma, a következő húsz évben pedig eljuthatunk oda, hogy a globális értékesítés volumenének több mint 90%-a a digitális térben valósul meg.

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló