Adót emelne az önkormányzat, de az egri óvodások részére már nem jut mikuláscsomagra
Megkezdődhetett az egri keleti elkerülő út tervezésének előkészítése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) 149 millió forintért az UTIBER, az UVATERV és a Pannonway Építő Kft. alkotta konzorciumot bízta meg a munkával, amelyben egy körülbelül 16 kilométer hosszú, kétszer egy forgalmi sávos, Egert keletről elkerülő másodrendű főút nyomvonalfolyosóit kell megvizsgálniuk. Tanulmánytervet kell készíteniük, közlekedésbiztonsági hatásvizsgálatot kell végezniük és környezeti hatástanulmányt kell írniuk - számolt be a hírről a Heol.
A NIF szerint a teljes elkerülő úton várhatóan tizennégy csomópont épül, a tervezés során ki kell térni az elkerülő út helyi, városi úthálózatához való csatlakozási lehetőségekre, az országos közutak kapcsolatának megteremtésére, valamint a 25. sz. és 24. sz. főutak közvetlen kapcsolatának megteremtésére is. A tehermentesítő út célja nem elsősorban a város teljes elkerülése, hanem nagyobbrészt az Egerbe tartó, onnan induló és a városrészek közötti utak kiszolgálása.
Az egri elkerülő út egyik nyomvonalterve
A tervezés során ki kell térni az elkerülő út városi, helyi úthálózathoz, valamint a 25-ös és 24-es főutakhoz való csatlakozásaira is. A térség közútjainak forgalmi vizsgálata – forgalomszámlálásokkal és a korábbi forgalomszámlálási eredmények feldolgozásával – idén év végén, valamint jövő év elején történik meg. A végleges nyomvonalterv 2022 tavaszára készülhet el.
Nyitrai beígérte az egri elkerülő utat, ami talán fontosabb, mint az M25
Még csak a beruházás tervezése indulhat el. Pedig az autópályán Egerbe érkező, de a 25-ösön tovább Ózdnak tartó átmenő forgalom bizony keményen érintheti a várost. Megépülhet az Egert elkerülő út, hamarosan elkezdődhet a beruházás tervezése - mondta Nyitrai Zsolt miniszterelnöki megbízott, a térség fideszes országgyűlési képviselője szerda reggel az M1 aktuális csatornán.