A baloldal egri jelöltje, Pál György mellett sorakozott fel Dobrev, Komjáthi és Vadai
Az internetes hirdetések akkor a legeredményesebbek, ha a tervezés során már megtaláltuk és lehatároltuk a célközönségünket. A célzási beállításokkal lehetőségünk nyílik arra, hogy a megfelelő hirdetések a megfelelő embereknek (vagyis a potenciális ügyfeleknek) jelenjenek meg. A Google hirdetés előnyei közé tartozik, hogy többféle célzási lehetőséget is nyújt. Lássuk azokat az opciókat, amelyekkel mindenképp számolni kell a kampányok kivitelezése során:
- Kulcsszó: a kulcsszavak azok a termékekhez vagy szolgáltatásokhoz köthető kifejezések, amelyekkel azoknak az ügyfeleknek tudjuk megjeleníteni hirdetéseinket, akik ezekre a szavakra keresnek rá a keresőben. A hirdetés így a legjobbkor van a legjobb helyen: épp akkor jelenik meg, amikor a felhasználó a termékünkre keres.
- Lokáció: ha cégünk ügyfelei egy jól lehatárolható területen vannak, mindenképp használni kell ezt a funkciót, így csak azok fogják látni a kampányt, akik valóban a vásárlóink lehetnek.
- Kor, nem, nyelv: a még nagyobb pontosság érdekében az ügyfél korára, nemére és anyanyelvére is szűkíthetjük a célközönséget.
- Megjelenési időpont: ha vállalkozásunknak a nyitva tartása egy meghatározott időszakhoz kötődik, akkor felesleges hirdetéseket indítani, amikor zárva vagyunk. Szerencsére a Google Ads erre is ad lehetőséget.
- Eszközök: a hirdetéseket bármilyen típusú eszközön megjeleníthetjük vagy bármilyen eszközről kizárhatjuk. Például ha egy mobilapplikációt hirdetünk, amely csak mobileszközön tölthető le, felesleges az asztali gépeken is hirdetni.
Ellenőrizhető költségek
A Google Ads segítségével egyszerűen tudunk gazdálkodni a hirdetésekre fordítható pénzeszközökkel. Csakis akkor kell fizetnünk, amikor valaki rákattint a hirdetésünkre. Nincs előírt minimumköltség, és rajtunk múlik, hogy havi vagy napi szinten, illetve hirdetésenként mennyit szeretnénk költeni.
Nyomon követhetőség
A Google Ads-en keresztül pontosan látni fogjuk, ha valaki a hirdetésünkön keresztül jut el a termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz. Azonban ennél többet is megtudhatunk a segítségével: azt is nyomon tudjuk követni, hogy vállalkozásunk számára végrehajtottak-e valamilyen értékes tevékenységet, pl. megvásárolták a termékünket. Ez rendkívül hasznos információval szolgálhat számunkra, mivel így a megfelelő helyre összpontosíthatjuk a további kampányköltségeket. A különböző elemzőeszközökkel (pl. Google Analytics) pedig megismerhetjük az ügyfelek vásárlási szokásait, amelyekkel a helyes irányba terelhetjük cégünk marketingjét.
Fiókkezelés önállóan vagy ügynökséggel?
A Google hirdetési rendszere rendkívül sok lehetőséget kínál, emiatt a laikusok könnyedén egy repülőgép pilótafülkéjében érezhetik magukat, amikor megnyitják a felületet. Egy egyszerű kampány beállítása ugyan kivitelezhető akkor, ha valaki elvégez egy néhány hónapos tanfolyamot, de az összetett fiókokhoz már biztosan online marketing szakértőre lesz szükség. Érdemes tehát mérlegelni a hirdetések elindítása előtt, hogy külsős szakértőre bízzuk a fiókot, vagy lesz időnk és magabiztos IT tudásunk ahhoz, hogy önállóan vágjunk bele a kampányok elkészítésébe.
Sajnos a Google Ads felülete ebből a szempontból épp olyan, mint bármelyik online hirdetési hálózat: jól működő profittermelő eszköz is lehet, de hibás beállítások esetén pillanatok alatt elégeti a reklámbüdzsét mindenféle eredmény nélkül.