Több milliós büntetést kapott a Lidl
A fogyasztóvédelem megbírságolta az áruházláncot, miután jogsértéseket állapított meg az árstopos termékek árusításával kapcsolatban.
A fogyasztóvédelmi hatóság szerint eddig négy esetben követett el a Lidl Magyarország Bt. jogsértést a hatósági áras termékek értékesítése kapcsán. Ezekért összesen kis híján négymillió forintra bírságolták a kiskereskedelmi láncot – írja a Világgazdaság cikke nyomán a napi.hu.
A jogerős fogyasztóvédelmi határozatok alapján a Lidl nem azon bukott meg, hogy drágábban adta volna a hatósági áras termékeit – ahogy az Aldi esetében előforult –, hanem mert
az egyes hatósági áras termékekből kisebb készletet tartott az adott boltjában, mint amennyit kötelező lett volna.
Az áruházlánc azzal érvelt, hogy a mennyiség számításánál az országos átlagértéket úgy kalkulálták ki, hogy egyedileg minden boltjukra lebontva számolták ki a 2021-es adatok alapján. Így szerintük összességében teljesül a jogszabály által a kiskereskedőre előírt átlag szerinti mennyiség biztosítása, és minden boltban garantáltan rendelkezésre fog állni a szükséges mennyiség, amihez az adott bolt vásárlóközönsége hozzászokott.
Felvetették a hatóságnak: mi értelme lenne Siófokon annyi húst kitenni a pultba most, mint egy forgalmas budapesti boltban? A fgyasztóvédelem szerint azonban az adott napra vonatkozó átlagot kell a polcokra kihelyezni, nem pedig egyedileg kalkulálva.
Az élelmiszerárstop jelen állás szerint október 1-jéig marad, a keddi Kormányinfón Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, hogy az esetleges hosszabbításról majd október előtt döntenek.
(Indexfotó: pikrepo.com)