Megérkezett az idei első hó
Rendkívül bonyolulttá teszi a tankolást, hogy péntektől csak a magyar rendszámú autók jogosultak a 480 forintos literenkénti hatósági benzinárra. Az Azonnalinak a MOL egyik korábbi vezető munkatársa nyilatkozott név nélkül a várható tapasztalatokról. A nagyobb töltőállomásoknál valószínűleg nem lesz gond.
Ha van annyi kútoszlop, hogy külön kútoszlopon tudják kiszolgálni a vevőket, külön a támogatottakat, külön a piaci árasokat, kevesebb lehet a probléma. Azonban biztosítani kell azt, még tankolás előtt, hogy külföldi rendszámú autó ne tankoljon árstopos kútoszlopról. Ehhez emberi beavatkozás kell, a humán erőforrás nagyon korlátozott a kutakon, mióta franchise rendszerben működnek”
– mondta.
"Így a benzinkutak vezetői majd felvesznek egy biztonsági őrt, aki maga tereli a tankolni vágyókat a megfelelő kútoszlophoz? Adott a konfliktus" – fogalmazott. Ahol egy kútoszlopról szolgálják ki a két árú terméket, ott a kasszásnak kell eldöntenie, hogy jogos-e az alacsonyabb ár. De mindenképpen kézzel be kell avatkozni a rendszerbe.
Ha a vevő nem járul hozzá a magasabb áron történő vásárláshoz, akkor mi van? Fizetés nélkül nyilván nem mehet el. Vagy, ha kiderül, hogy bár külföldi rendszámú az autó, de mégis jogosult a hatósági árra, akkor visszáruzzák a pénztárgépben az egészet beütik az alacsonyabb árat?”
– sorolta a lehetséges problémákat.
Szerinte két megoldás lehet: szoftveresen telepítik a rendszerbe a felségjelzést és akkor az automatikusan az alacsonyabb árat számolja. Ehhez az kell, hogy a bizonylat kiállítása előtt a vevő közölje a rendszámot, a pénztáros ellenőrizze le a kamerán és ez alapján választja ki a megfelelő vevőkódot. A másik, hogy manuálisan kell kiválasztani a kedvezményt, de ez sok hibát generálhat.
(Ezt a cikket az Azonnali szállította.)
Indexfotó: pixabay.com