Megérkezett az idei első hó
Július 1-jén elindult a posta váminformatikai rendszere, amely a Magyar Posta keddi közleménye szerint ugyan összességében jól működik, de kisebb korrekcióra szükség volt és lesz.
Azt írják, hogy amennyiben bármely ügyfélnek ebből kára származott, kártalanítják.
Csütörtöktől nem a postás kézbesíti a napilapot, és a műanyag fülpiszkáló is megszűnik
Az Mfor gyűjtése szerint július első napján lép hatályba Magyarországon az európai uniós zöld útlevél . Az útlevél papíralapon a kormányablakokban lesz átvehető, elektronikusan pedig az ügyfélkapuból lehet majd kinyomtatni. De az uniós engedéllyel egyelőre nem rendelkező kínai és orosz vakcinák elfogadása egyelőre nem automatikus, a tagállamok közötti megállapodás kérdése marad.
Ahogy azt már korábban megírtuk, az Európai Unióban idén július 1-jén megszűnt az unión kívülről érkező, 22 euró értéket meg nem haladó áruk áfamentessége. Értéktől függetlenül áfát kell fizetni az unióba bejövő termékekre, emellett pedig vám-árunyilatkozatot kell benyújtani a NAV-hoz.
Azt, hogy mi vámköteles, természetesen pénzért állapítja meg a Magyar Posta, így ennek díját minden egyes csomagra ki kell fizetni.
A posta közleménye szerint az első napokban a Magyar Postához 10 ezres nagyságrendben érkeztek az unión kívülről küldemények.
Előfordulhatott, hogy egyes ügyfelek nem kaptak sms- vagy email-értesítést arról, hogy vámeljárási díjat kell fizetniük, így nem volt módjuk azt online kiegyenlíteni. Ilyenkor a posta 2 napot vár, majd utánvétes megoldással kézbesíti a csomagot, ami pedig drágább.
A Magyar Posta most úgy döntött, hogy egységesen a legalacsonyabb vámkezelési díjat számolja fel azoknak, akiknek a küldeményét az első napokban vámkezeltette.
A cég szerint félreértésre adhat okot az, hogy a NAV eVám rendszerében maga a vámeljárás ingyenes, ugyanakkor a Magyar Posta közreműködése is szükséges ahhoz, hogy az ügyfél a postai automatikus vámkezelési rendszer helyett a NAV rendszerét használja. Ezt a közreműködést fizeti meg a fogyasztó.
Erről tudnod kell, ha az EU-n kívülről rendelsz!
2021. július 1-től új uniós vámszabályozás lépett életbe. Nézd meg a videót: megmutatjuk, mi változott, és hogy mire érdemes figyelned a rendeléskor. Részle...
A posta ismételtem felhívja a figyelmet, hogy a vámkezelés leggyorsabb és legolcsóbb módja az, ha a vásárló a rendeléskor megadja az emailcímét és a telefonszámát, és ezeket a termék adataival együtt a posta is megkapja a webshoptól. Ebben az esetben automatikus a vám elé állítás, a vásárló értesítést (email, vagy sms) kap az áfa összegéről és a vámkezelési díjról, valamint 48 órát arra, hogy online befizesse azokat, és így alacsonyabb postai közreműködői díjjal számolhasson.
Amennyiben nincs elektronikus elérhetőség az ügyfélhez, vagy nem fizet online, akkor csak utánvéttel és ezzel együtt magasabb vámkezelési díjjal kézbesíthető a küldemény.
Címlapfotó: MTI