Megérkezett az idei első hó
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTI) keddi, Egri Ügyekhez is eljuttatott közleményében jelezte: őszi országos forgalomélénkítő kampányt indítanak, amelynek a fókuszában a hazai borrégiók állnak. A cél a turisztikai szezon meghosszabbítása és a borvidékek egyediségének, sokszínű kínálatának bemutatása. A most induló, 6 hetes őszi kampány – amelyben már markánsan megjelenik az egyes borrégiók saját arculata és márkája – azt üzeni, hogy idén ősszel érdemes új szemmel felfedezni Magyarországot, és még jobban megismerni, milyen élményeket kínálnak hazánk borvidékei.
A kampányt úgy tervezték, hogy mindenkihez célzottan azon borrégiónak a hirdetései jussanak el, amelyek a legrelevánsabbak a számára. A kampányhoz 6 különböző, borrégiónként más és más hirdetés készült, ezek jelennek majd meg az óriásplakátokon, nyomtatott és online felületeken, illetve a közösségi médiában. Az imázsfilm a szüreti időszakban a boron, gasztronómián és borvidékeken keresztül inspirál új helyek felfedezésére, amely online és televíziós csatornákon is látható lesz.
A borrégiók most bemutatkozó saját arculata túlmutat a kampányidőszakon, hiszen a jövőben ennek az elemeit és üzeneteit használja majd az MTÜ a hazai borturizmus népszerűsítésére. Az arculat nem teljesen új keletű, hiszen a 2019-ben bemutatott közösségi magyar bormárkán – Magyar Bor, Személyesen – alapszik. Az új logókat, valamint a szlogeneket, üzeneteket minden magyar borászat szabadon használhatja, feltüntethetők a pincészetek helyszínén, nyomtatványaiban, online felületein és a rendezvényeken. Az új arculat alapján készült borturisztikai kiadványok és térképek pedig már letölthetők a bor.hu weboldalról, nyomtatott formában pedig a Tourinform hálózat irodáiban lehet őket beszerezni.
Mostantól tehát
a borvidékeket felölelő 6 borrégió szerepel a marketingben, amelyek egységes logika mentén kaptak itthon és a nemzetközi piacon is jól kommunikálható, az adott régió jellegzetességeit erősítő arculatot.
A borturizmus egyre fontosabb részét képezi az országmárkának, a fókusz a teljes desztinációs élménycsomagon van
A hat borrégió és a hozzájuk rendelt új szlogenek a Magyar bor – Személyesen márkakoncepció égisze alatt az alábbiak szerint alakultak:
– Balaton borrégió (ebbe a Badacsony, Balaton-felvidéki, Balatonboglári, Balatonfüred-csopaki, Nagy-somlói és Zalai borvidék tartozik): "Pezsgés, borok, vitorlák és Te személyesen"
– Duna borrégió (a Csongrádi, Hajós-bajai és Kunsági borvidéket öleli fel): "Ízek, borok, pincefalvak és Te személyesen"
– Felső-Magyarország borrégió (Bükki, Egri és Mátrai borvidék): "Hegyek, borok, történelem és Te személyesen"
– Felső-Pannon borrégió (Etyek-Budai, Móri, Neszmélyi, Pannonhalmi és Soproni borvidék): "Hit, bor, kultúra és Te személyesen"
– Pannon borrégió (Pécsi, Szekszárdi, Tolnai és Villányi borvidék): "Völgyek, borok, napfény és Te személyesen"
– Tokaji borrégió(Tokaji borvidék): "Dűlők, borok, örökség és Te személyesen"
Ezzel egyidőben elindul a megújult bor.hu, amely még gazdagabb tartalommal és praktikus funkciókkal segíti a turisták tájékozódását: az oldal segítségével megszervezhetők a boros utazások – a borvidéki túratippektől kezdve az eseménynaptáron keresztül a borászatok kiválasztásáig. A honlap minden borvidékről összefoglalja a legfontosabb tudnivalókat, ismerteti a jellemző szőlőfajtákat, borstílusokat, földrajzi adottságokat, a magazin tartalmas cikkeket közöl. A borászatkereső segítségével pedig már csaknem 370 hazai borászat közül válogathat a látogató.