Megpróbálta átjátszani Eger polgármestere a Katona téri parkolóházat egy NER-közeli külsős cégnek?
Az előadás teljes teltház előtt zajlott, annak ellenére, hogy egymást követő két napon keresztül vendégszerepelt a darab Heves megye legnagyobb színházában.
Kosztolányi Dezső regényének zenés-táncos színházi változata Tóth Ádám (rendező, író és a Budapesti Showszínház igazgatója) és Horváth Zsolt Hozsó (zeneszerző és előadó) munkája, a tánckoreográfiákat pedig Sallak Petra (táncos, koreográfus) alkotta meg, kifejezetten figyelve a mai kor fiatalos zenei és látványképi elvárásaira.
Az eredetileg mély és drámai mű így vált könnyebben emészthetővé a fiatalok számára is, akikből bőven voltak jelen az egri előadáson is.
A tragikus sorsú cselédlány Édes Anna kálváriája őszinte tükröt ad az 1920-as évek társadalmi és politikai állapotáról, annak romantikájáról és durvaságairól egyaránt, de betekintést nyújt bizonyos pszichotikus kényszerképzetek kialakulásába és annak következményeibe is.
Tóth Ádám rendezése eleve tovább gondolta egy picit Kosztolányi eredeti történetét, a néző egyfajta választ kaphat a musicaltől a cselekményi szál végén bekövetkező gyilkosság okára és annak indítékaira is.
Az egri előadás végén a közönség szűnni nem akaró tapsa egyfajta igazolása volt annak, hogy van a magyar irodalomnak bőven olyan remekműve, amely alkalmas a musical műfaj alapjául szolgálni még akkor is, ha elsőre kissé nehezen elképzelhetőnek is tűnik a párosítás.
Az országjáró turné Ajkán folytatódik, szeptember 17-én, majd Budapesten, a Kongresszusi Központban zárul december 23-án.