Megérkezett az idei első hó
Csütörtöki cikkben a Narancs.hu arról számolt be, hogy értesüléseik szerint heteken belül országosan több százezer példányban fognak eljutni a postaládákba a Mediaworks Zrt. hetilapjai azokban a nagyvárosokban, ahol Fidesz veszített a 2019-es önkormányzati választáson. Megjegyzik: a "City" nevű lapcsalád indítása arra utal, hogy a kormánypárt szerint a 2022-es országgyűlési választások előtt egy évvel nem elég, ha a propaganda csak a Mediaworks megyei fizetős lapjaiban jelenik meg. Ezek szerint a Fidesz inkább a nyomtatott sajtótermékekben is biztosra menne, ezért közvetlen elérést akar az ellenzéki szavazókhoz.
A Narancs úgy értesült, hogy az ingyenes színes újság Tatabányán, Hódmezővásárhelyen, Szombathelyen, Szekszárdon, Salgótarjánban, Egerben, Miskolcon, Pécsett, Dunaújvárosban, Nagykanizsán jelenik meg.
A 24 oldalas hetilap három részre fog tagolódni a tartalom szempontjából:
egyharmada helyi Fidesz-barát, ellenzéket ekéző, lejárató szövegekből, egyharmada központilag gyártott bulvártartalomból, egyharmada reklámokból fog állni.
A lapcsalád központi szerkesztőségének vezetői várományosa Pósa Árpád lehet, aki fegyelmezetten helyt állt eddig is, bárhová vezényelte a Mészáros Lőrinc bekebelezte Mediaworks – írja a Narancs.hu. Korábban Pósára bízták a Fejér Megyei Hírlap főszerkesztését, majd a Hír TV online-ban, a Délmagyarban folytatta, egy éve pedig a Magyar Nemzet főszerkesztő-helyetteseként mérethette meg magát.
A cikk megjegyzi, hogy a Mediaworks számára a pénz bizonyára nem lesz akadály, ha a 2019-es évi 1,4 milliárd veszteség ellenére elindítják több százezer példányos ingyenes propaganda lapcsaládot. A Narancs.hu megkereste a fideszes médiumokat tömörítő óriáscéget is, de nem kaptak választ a lapok indításával kapcsolatban feltett kérdésekre.