Adót emelne az önkormányzat, de az egri óvodások részére már nem jut mikuláscsomagra
Jelenleg Eger egyik slágertémája az elkerülő út kérdése. Vérmérséklettől és a tervezett nyomvonalaktól való minél közelebbi életviteltől függően több érdek ütközik: pénzügyi, politikai, civil és természetesen egyéni ambícióké egyaránt.
Kétségtelenül impozáns az elkerülő út terve, illetve a 40-50 milliárdos költsége, Eger ilyen szintű közvetlen beruházást még nem nagyon látott. Azt most egyelőre hagyjuk, hogy miért erről a leghamarabb is 8 éven belül megvalósuló tervről megy a porvihar mondjuk a tervezőasztalról már lekerült intermodális csomópont helyett, ami gyors és hatékonyabb válasz,
Az utóbbi időben jobban pörögtek az események az elkerülő út ügyében, több szereplő is kezdeményezőként lépett fel. még a Nemzeti Infrastruktura Fejlesztő Zrt. is (NIF): közvélemény kutatás, fórum, egyeztetések, tájékoztatók történtek. Legutóbb csütörtökön volt NIF tájékoztató, ennek fényében érdemes megnézni, hogy miként alakulnak az álláspontok:
Mirkóczki Ádám polgármester
Sokáig nem állt ki semelyik nyomvonal mellett, látványosan tartózkodott attól, hogy bármelyik változat mellett kampányoljon. Aztán csak kiderült, hogy inkább helyi népszavazásra vinné az ügyet ezzel kibújva a választás terhe alól. Más kérdés, hogy egy civil társaság rengeteg aláírást gyűjtött a kérdésben
Ma délelőtt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. munkatársait fogadtuk a Városházán, akik szakmai beszámolót tartottak az Egert tehermentesítő út tervezésének jelenlegi állapotáról.
Hangsúlyozták a közösségi tervezés fontosságát, mely legfontosabb célja, hogy a jövőben megépülő 2x1 sávos út valóban tükrözze a közösség szükségleteit valamint igényeit.
Szeretném, ha a végső döntésnél a város lakosainak megfelelő megoldás születne, hiszen Eger közlekedésének jövőjét fogja meghatározni a nyomvonal!
Ma ismét kiderült, hogy Orojánék nem akarják kikérni a város teljes lakosságának véleményét az elkerülő útról!
Továbbra is ragaszkodom ahhoz, hogy az egriek népszavazás keretében mondják el, mit szeretnének és én az Önök akaratát fogom képviselni!
Pajtók Gábor, országgyűlési képviselő, Fidesz-KDNP
November 23-i Közgyűlésen szólalt fel a témában is a képviselő, ahol felesleges hangulatkeltéssel vádolta azokat, akik a témában megszólaltak. A Közgyűlés amúgy aznap megszavazta, hogy a külső nyomvonalat támogatja és nem kér a helyi népszavazásból.
A szakmailag megalapozott két nyomvoal közül a belsőt a lakosok nem támogatják Pajtók megynyilvánulásai viszont inkább azt mutatják, hogy a belső nyomvonalat részesíti előnyben.
Oroján Sándor, frakcióvezető, Fidesz-KDNP
A civil kezdeményezésre arcátlanul rátelepedő politikus képe rajzolódik ki (tegyük hozzá, ha senki, semelyik képviselő, párt nem foglalkozott érdemben a civilek kezdeményezésével, ezen ne is csodálkozzunk annyira). Még videót is készített Keresztes képviselővel, miután kinevezték elkerülő-út biztosnak. Amit lehet kisajtol a lehetőségből, de azért arra a fordulatra senki nem számított, hogy miután a Közgyűlésben megakadályozták a polgármester népszavazási kezdeményezését, most mégis erről beszél.
Megragadtuk az alkalmat, hogy ismét elmondjuk a tervezőknek: az egriek érdekét, szavazatát vegyék figyelembe! Vagy eleve azt a nyomvonalat választják, amit az egriek kértek, vagy népszavazással fogjuk elérni, hogy az egriek akarata érvényesüljön!
Az egriek több mint 75%-a a külső nyomvonalat szeretné.
2600 egri aláíró tiltakozik a belső nyomvonal ellen, mert az tönkre tenné a családjuk mindennapjait.
A NIF szakemberei eljöttek bemutatni a nyomvonalterveket az önkormányzati képviselőknek - reméljük, az agyament belső terv hamarosan végleg a kukában landol.
Pápai Ákos, önkormányzati képviselő, Mi Hazánk
A képviselő jól beolvasott Pajtóknak és az egész NIF tájékoztatónak semmi értelme nem volt.
Pajtók Gábor országgyűlési képviselő kérdése a tájékoztatón a közelebbi nyomvonal megvalósításának irányában tevődött fel.
Elmondta, hogy a szakmai szempontok szerint kellene gondolkodnia az önkormányzati képviselőknek, és nem a választói akaratot kellene közvetítenie. Hiszen az egriek nem értenek ennek eldöntéséhez, ahogy a képviselők sem...
Április előtt is kifejthette volna ezt az álláspontját.
De azért a csúcs kijelentés, az volt a belső nyomvonal a belvárost fogja tehermentesíteni.
Egri Kertvárosért Civil Társaság
Ők azok a civilek, akik többezer alírást gyűjtöttek a belső nyomvonal ellen és ők azok, akik létezését nem ismerte el Pajtók Gábor. Most is fenntartják álláspontjukat, hogy inkább a külső nyomvonal valósuljon meg, de ha lesz is népszavazás az csakis arról szóljon, hogy legyen-e elkerülő út vagy sem.
A helyi népszavazásról
A kérdésben akár népszavazást is lehetne tartani. Az egri képviselőtestület kiírhatna egyet, de ezt legutóbb nem tette meg a polgármesteri indítvány ellenére. Másik megoldás, hogy az egri választópolgárok 20%-ának aláírását összegyűjtve egy szervezet (magánszemély, párt stb.) kezdeményezi a helyi népszavazást. Ehhez egy jól megfogalmazott kérdés és biztonsági tartalékkal együtt megközelítőleg 10000 db érvényes aláírás szükséges.
Az egri elkerülő út ügyében itt olvasható minden, az ügyben megjelent cikkünk.