Adót emelne az önkormányzat, de az egri óvodások részére már nem jut mikuláscsomagra
Megkapta a környezetvédelmi engedélyt az egri elkerülő út a keleti (K2), nyugati (Ny4), és két alternatív felnémeti (F30, F31) nyomvonalváltozatának, illetve járulékos létesítményeinek építésére és üzemelésére vonatkozóan – tájékoztattak az elkerülőút honlapján.
Az előzményekre alapozva a NIF Zrt. jogutódjaként az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) készíttette el Eger város közlekedésének tehermentesítése érdekében a várost keletről elkerülő út tanulmánytervét és környezeti hatástanulmányát, mely alapján a környezetvédelmi engedélyt a környezetvédelmi hatóság 2024. június 21-én kiadta.
A közösségi tervezés keretében kidolgozott nyomvonalváltozatok közül – figyelembe véve a lakossági visszajelzéseket – a Miniszter, illetve a szakemberekből álló tervzsűri választotta ki a környezetvédelmi engedélyezésre beadott változatokat, a nyomvonalváltozaton belüli alternatívákat, csomóponti kialakításokat és az értékelemzés során felmerült javaslatokat a keleti (K2 változat), nyugati (Ny4 változat) és a két alternatív felnémeti (F30 és F31 változatok) szakaszokra vonatkozóan. Az elkerülő út 2×1 sávos, másodrendű főúti kialakítással épülhet majd meg.
A környezetvédelmi engedélyt kapott nyomvonalak, illetve azok pontosabb műszaki kialakítását itt érhetik el.
Az egri elkerülő út tanulmánytervének elkészítése a környezetvédelmi engedély megszerzésével lezárult. A továbbtervezésről, illetve a megvalósítás ütemezéséről az Építési és Közlekedési Miniszérium (ÉKM) dönt.
indexkép: Getty Images