Kigyulladt a szarvaskői lovastábor
A közelmúltban számos bejegyzésben foglalkoztunk a közel hétszázmillióból épülő új egri kerékpárút-hálózat építésével, ezek közül még a legnagyobb országos portálok is átvették írásunkat és a fotóinkat a közelmúltban, amikor bemutattuk, hogy a nagylaposi, Felnémetre vezető kerékpárutat az autósok is használták. Végül a kivitelező cég munkatársai nemrég kihelyezték azokat az elemeket, amelyek akadályozzák az autós behajtást.
Aztán írtunk a Mátyás király úton akkor még meglehetősen furcsán befejezetlen szakaszról, és jópár lajosvárosi ingatlantulajdonos problémájáról is. Most szerencsére nem a hiányosságok miatt került előtérbe az egri bringaút Felnémetet és az egri belvárost összekötő szakasza, ahol az ország első világító útburkolatú kerékpárútját alakították ki nemrég.
Az Index.hu beszélt a fejlesztés egri kitalálójával is: Farkas Tibor a portálnak elmondta, hogy az ötlet azt követően fogalmazódott meg benne, hogy egyszer külterületen biciklizve a sötétben elnézett egy kanyart, és elesett a kerékpárral, aki azt is megjegyezte, hogy tisztában volt vele: a közvilágítás telepítése aránytalanul drága megoldás az ilyen helyekre, ezért kísérletezett a felfestésekkel.
Farkas Tibor 2011-ben védette le az ötletét, tíz év használati mintaoltalmat kapott rá, ennyi ideig kizárólag ő és vállalata kereskedhet a technológiával. A tízből négy év már eltelt, és arra az egy kilométeres egri szakaszra is csak Farkas Tibor nyomására, cége önköltségén került világító felfestés nemrég, de mint mondja, muszáj volt már lépni, máskülönben sosem lesz híre. A felnémeti szakasz most a referencia – írja az Index.hu.
Farkas Tibor reméli, hogy az egri bringázók körében beválik majd a találmánya, és idővel más településekről is keresik majd.
Fotók: www.livingroad.hu