Kigyulladt a szarvaskői lovastábor
A legnagyobb országos portálok is átvették írásunkat és a fotóinkat a közelmúltban, amikor bemutattuk, hogy a nagylaposi, Felnémetre vezető kerékpárutat az autósok is használták. Végül a kivitelező cég munkatársai nemrég kihelyezték azokat az elemeket, amelyek akadályozzák az autós behajtást.
Most az épülő kerékpárút egyik belvárosi szakaszánál, a Mátyás király út sarkán látható, hogy egy idő után elfogy az aszfalt a bringaút alól, és ez látszólag nem érdekelte a kivitelezőt. Egy darabig azon gondolkodtunk, hogy majd biztos később befejezik, és ez az állapot csak ideiglenes, de akkor miért festették fel a sávelválasztó csíkot oda is, ahol nincs aszfalt, csak egy használhatatlan, göröngyös rész. Azért bízunk benne, hogy csak a véletlen műve lehet mindez:
Egy kicsivel korábban már arról is írtunk, hogy Lajosváros egyes részein a lakók attól félnek, hogy az új egri kerékpárút építése után hogyan tudnak majd behajtani az udvarukba; ugyanis a bringaút kialakítása során eddig a kivitelezők nem foglalkoztak azzal, hogy a kapubejárókat is meg kell csinálni. A kerékpárút nyomvonalának kialakítása után létrejött szintkülönbséget még utólagos betonrámpával vagy bejáróval is nagyon nehéz lesz megoldani, mert a meredekségre átlagosan csak néhány méter hossz jut. Ilyen terepviszonyok miatt az autók eleje vagy esetleg az alja tényleg súrlódhat a beállás során.
A több mint 700 millió forintból épülő kerékpárút-hálózat az év végéig készül majd el. A Kerékpárral a Bükkön át - Kerékpárral a városon át projekt keretében Eger – a meglévő szigetszerű kerékpárutak összekötésével – összefüggő hálózatot épít ki az év végéig. Ez a déli, egerszalóki elágazótól vezet a megyeszékhelyen keresztül a már meglévő, Felsőtárkányig tartó kerékpárútig, majd innen tovább a bükki, kijelöléses szakaszon át egészen Lillafüredig, illetve Miskolctapolcáig.