Kigyulladt a szarvaskői lovastábor
Több mint 10 kilométeres vonalon épül új kerékpárút Egerben mintegy 800 millió forintból. A beruházás után az egri bringaút így kapcsolódik ahhoz a 190 kilométeres hálózathoz, amely egészen Lillafüredig húzódik. A kivitelezés gőzerővel folyik, az eredeti tervek szerint már kész kellene lenni az új egri szakaszoknak, de a kivitelezés idejének kitolása után is nehezen tartható az új határidő.
Az a kivitelezésen is látszik, hogy az idő elkezdte szorítani az építőket, rohamtempóban eltúrnak mindent, ami az útjukba kerül. Jelenleg Lajosváros egyes részein is folyik az építkezés, ám nem mindenki örömére, hiszen a napokban ott élők egy csoportja megkereste portálunkat, és furcsa részletekre hívták fel a figyelmünket. Úgy tűnik, hogy az új bringaút megépítése során számos ingatlan kocsibejárója használhatatlanná válhat, és egyelőre semmi garanciát nem kaptak arra, hogy a kivitelezés bármely szakaszában megoldják majd a problémáikat.
„Már hetek óta a környező utcákban parkolunk, ami nem lenne gond, hiszen fontos a városnak és nekünk is ez a beruházás, de azért jó lett volna, ha korábban megfelelő módon tájékoztatnak mindenkit arról, hogy a házak előtt pontosan mikor túrnak fel mindent, hiszen többünknek egyszerűen bent ragadt az autója az udvaron” – mesélte portálunknak az egyik Mátyás király úti ingatlan tulajdonosa. De ennél jóval nagyobb probléma az, hogy nem tudják, hogy a bringaút átadása után hogyan hajthatnak majd be az udvaraikra. „A kerékpárúttal olyan közel jöttek a házak falaihoz, amennyire csak lehetett, majd elkezdték feltölteni a területet. Nem számolnak azzal, és nem is érdekli őket, hogy sok helyen jóval mélyebben vannak az udvarok, kocsibeállók. Emiatt most átlagosan fél méteres szintkülönbség alakult ki, lehetetlenné téve a gépkocsi behajtásokat, veszélyes éles sarkot és leküzdhetetlen lejtést adva a gépjárműveknek, amelyek fel fognak akadni így, vagy legalábbis a töréspontokban az aljuk hozzá fog érni a talajhoz, súlyos károkat okozva az autókban” – hangsúlyozta a panaszos.
A probléma tényleg valós, és a lentebb látható fotókon is jól látható. Ott jártunkkor mi is tapasztalhattuk, hogy az építkezés során kialakult szintkülönbséget még utólagos betonrámpával vagy bejáróval is nagyon nehéz lesz megoldani, mert a meredekségre átlagosan csak néhány méter hossz jut. Ilyen terepviszonyok miatt az autók eleje vagy esetleg az alja tényleg súrlódhat a beállás során, de talán a későbbiekben lesz valamilyen megoldás, bár az eddigiek nem biztos, hogy ezt igazolják.
„Kérdeztük az itt dolgozó csapat művezetőjét, aki volt olyan szellemes, és azt mondta: emeljük hozzá a garázsokat a kerékpárúthoz, vagy vegyünk helikoptert. Az embereknek nem esik jól a problémák ilyen szintű kezelése, már a negyedik hete kint állnak különféle mellékutcákban az autóik, vagy bent ragadva várják a szabadulást” – mesélte portálunknak egy lakástulajdonos.
Úgy tudjuk, több ingatlan tulajdonosa is jelezte már az önkormányzatnak a problémát, de eddig még semmilyen reakciót nem kaptak. Attól tartanak, hogy meg sem fogják csinálni a feltúrt bejárókat, vagy ha igen, akkor úgy, hogy nem tudják majd azokat megfelelően használni. Ha nem kapnak megnyugtató válaszokat, akkor az érintett ingatlanok tulajdonosai forgalomlassító demonstrációt tarthatnak majd a Mátyás király úton.
Megkerestük az önkormányzatot, egyebek közt arra voltunk kíváncsiak, hogy a kerékpárút megépítésére tervezett összegben benne van-e a ki- és bejárók megépítése, ha nincs, akkor miből rendezik majd a terepet, de azt is megkérdeztük, hogy miért nem konzultálnak a panaszosokkal. Mihelyst megérkeznek a válaszok, közöljük azokat.