Adót emelne az önkormányzat, de az egri óvodások részére már nem jut mikuláscsomagra
Ahogy arról korábban hírt adtunk, a lakosságot is be szeretnék vonni az Egert elkerülő út nyomvonalának tervezésébe az elkövetkező hónapokban.
A folyamatnak több lépése lesz, elsőként online térképes felületen várnak minden olyan helyi információt, ami a nyomvonalvezetést, illetve az út műszaki kialakíthatóságát befolyásolja.
Nyitrai Zsolt, a térség országgyűlési képviselője pénteken a közösségi oldalán jelezte, hogy elindult a térképes információgyűjtő felület, amely a mapeo.hu/egrielkerulo oldalon érhető el. A térképen bejelülték annak a potenciális nyomvonalsávnak, -területnek a határait, amelyen belül az út haladni fog, és az oldalon jelölni az általunk fontosnak tartott információkat, javaslatokat. Erre szeptember 15-ig lesz lehetőség.
A közösségi tervezés következő lépéseként 2021 őszén online kérdőív segítségével mérik fel, hogy az érintettek milyen szempontokat tartanak fontosnak az Egri elkerülő út kialakítása során. Majd várhatóan 2021 végén, 2022 elején nyilvánosságra hozzák az előzetes nyomvonalváltozatokat és a forgalmi vizsgálatok eredményét, és lehetőséget biztosítanak a véleményezésre online térképes vagy kérdőíves formában, valamint – amennyiben a járványhelyzet megengedi – Eger több pontján papíralapú és személyes formában is.
Emellett folyamatosan lehetőség lesz kérdések, észrevételek, javaslatok beküldésére a hivatalos oldalon található űrlapon. Itt jelezheti azt is, ha a további lépésekről szeretne e-mailben tájékoztatást kapni.
A végleges nyomvonalváltozatokat várhatóan 2022 őszén mutatják majd be, egyúttal és visszajelzést adnak a beérkezett észrevételek figyelembevételéről. Aztán jövő év végén tájékoztatást adnak a nyilvánosságnak kiválasztott változatról és a megvalósítás további lépéseiről.
Az Egert elkerülő utat 2×1 sávos, másodrendű főúti kialakítással tervezik, mintegy 15,5 kilométer hosszan, a várostól keletre az észak-déli irányú közúti kapcsolatának biztosíthatósága érdekében, az M25 autóút a 25-ös és 24-es főutak között, felfűzve a további országos közutakat és a jelentősebb helyi utakat.
(Indexfotó: Komka Péter / MTI)