2021. október 24., Salamon

Eger ügye

#egerplusz #eger #elkerülő út #közösségi tervezés #nyomvonal

A lakosságot is bevonnák az Egert elkerülő út nyomvonalának tervezésébe

Barna Benedek 2021.07.19. 15:53

Már saját honlapot és Facebook-oldalt is kapott az elkerülő, itt várható majd tájékoztatás arról, hogyan lehet részt venni a közösségi tervezés folyamatában.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közösségi tervezés keretében készítteti el Eger közlekedésének tehermentesítése érdekében az M25 autóúthoz kapcsolódó, a várost keletről elkerülő út tanulmánytervét és környezeti hatástanulmányát, a környezetvédelmi engedély megszerzésével – számolt be hétfőn a NIF honlapja.

 

Mint írják, Eger elkerülő útjának előzetes vizsgálatára 2019-ben elkészült a Térségi fejlesztési terv, amely négy nyomvonalfolyosót elemzett úthálózati szinten (kettőt a várostól nyugatra, míg kettőt a várostól keletre vezetve). A négy vizsgált nyomvonalváltozatot összevetve a keleti nyomvonalváltozatok forgalmi, hálózati és társadalmi-közgazdasági szempontból jóval kedvezőbbnek bizonyultak a nyugatiakhoz képest, ezért a döntéshozók a város keleti oldalán vezetett nyomvonal tanulmánytervi szintű továbbtervezése mellett döntöttek, melynek során elkészül a környezetvédelmi hatástanulmány is. Ennek célja a környezetvédelmi engedély megszerzése. A tervezők több lehetséges nyomvonalváltozatot vizsgálnak majd.

Az elkerülő utat 2×1 sávos, másodrendű főúti kialakítással tervezik tovább, mintegy 15,5 kilométer hosszan, a várostól keletre az észak-déli irányú közúti kapcsolatának biztosíthatósága érdekében, az M25 autóút a 25. és 24. sz. főutak között felfűzve a további országos közutakat és a jelentősebb helyi utakat.

A nyomvonalfolyosók vizsgálatánál fontos a helyi közlekedési szokásoknak és a turisztikai forgalom irányainak a megismerése. A tervezés során olyan nyomvonalat kell meghatározni, ami a megépülése esetén hozzájárul majd a városon áthaladó személy- és teherforgalom csökkentéséhez, segíti a helyi úthálózat tehermentesítését, és új alternatívát nyújt a helyi közlekedéshez is, ezáltal jelentős mértékben segíti a jobb levegőjű, csendesebb, élhetőbb városi környezet kialakítását.

komka-péter-mti-elkerul
Fotó: Komka Péter / MTI

A 2022 végéig tartó tervezés eredményeként elkészül az elkerülő út tanulmányterve, környezeti hatástanulmánya és cél a környezetvédelmi engedély megszerzése is, amelynek alapján véglegessé válik a továbbtervezhető nyomvonal. A tervezés során olyan fontos kérdésköröket vizsgálnak, mint például az út épített és természeti környezetre, a lakosságra gyakorolt hatásai.

 

A közlemény szerint a NIF Zrt. célja, hogy ez a város számára fontos fejlesztés valóban tükrözze a közösség szükségleteit, igényeit, feltárja az úthasználók, az itt élők, az érintett társadalmi csoportok valós érdekeit, szempontjait, és ezzel egy szélesebb körű elfogadottsággal bíró nyomvonal alakulhasson ki. Ennek érdekében a cég a lakosság széles körű tájékoztatását, bevonását, az érintettekkel való folyamatos kapcsolattartást, párbeszédet a közösségi tervezés alapelveit felhasználva kívánja megvalósítani, hogy megismerhesék, és számításba vehessék Eger és vonzáskörzete lakosságának és további érintettjeinek – gazdasági, szakmai és civil szervezeteinek – véleményét, szempontjait, elvárásait.

 

A műszaki tervezés előrehaladásáról, valamint az egyes közösségi részvételi lépésekről folyamatos tájékoztatást ígérnek az egrielkerulo.hu honlapon és az Egri elkerülő út Facebook-oldalon.

 

A fejlesztés előkészítéseként a tervezés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A tervezési feladatokat az UTIBER Kft. – UVATERV Zrt. – Pannonway Építő Kft. konzorcium végzi nettó 149 millió forint értékben.

Szeretné sok-sok gyönyörű fotót látni Egerről? Találkozzunk az Eger a legszebb város oldalunkon is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló