2024. május 4., Mónika Flórián

Vélemény

Már mi unjuk, hogy az egri Fidesz ennyire palira veszi az egrieket. De meddig csinálhatják ezt?

Kondor András 2019.11.30. 00:00

Úgy tűnik, Martonné Adler Ildikó lett az egri Fidesz ügyeletes bohóca.

 

Szerda délután beszámoltunk arról, hogy az Egységben a Városért Egyesület (EVE) sajtótájékoztatóján bejelentette Mirkóczki Ádám országgyűlési képviselő, az ellenzéki pártok és civilek közös egri polgármesterjelöltje, hogy helyi népszavazást kezdeményeznek Egerben azért, hogy minden egri napi egy órát ingyen parkolhasson a belvárosban. Szerdán a helyi választási irodában már le is adták a népszavazás kezdeményezéséhez  szükséges dokumentumokat.

 

Mirkóczki emlékeztetett arra, hogy ő már 2014 nyarán javasolt hasonlót, de azt végül nem vette figyelembe a fideszes városvezetés. Közölte: más helyeken nagyon sok példája van ennek a konstrukciónak, külön kiemelte Székesfehérvár példáját, ahol tavaly decemberben a fideszes városvezetés elfogadott egy pontosan ilyen javaslatot, így ott a helyi lakosok egy órát már ingyen parkolhatnak naponta.

 

A fideszes lakájmédium, az Eger Hírek, majd a szintén Fidesz szekerét toló – elvileg köztévé – TV Eger is beszámolt az eseményről a maga módján, itt reagált az egri Fidesz nevében Martonné Adler Ildikó, akinek most is sikerült elég hányingerkeltő hazugságokkal előállnia. Egyébként beszámolnánk mi az elmés reagálásaikról, sajtótájékoztatóikról, de láss csodát, valamiért nem hívnak meg minket, nehogy kérdéseket is merészeljünk nekik feltenni. (Nemrég írtunk arról, hogy Eger alpolgármestere miket hazudott az egyesület bemutatkozó sajtótájékoztatója után.)

 

Szegény Martonné Adler Ildikó megint megkapta a feladatot, és ki nem találnánk, azzal kezdte mondandóját, hogy az egri ellenzék bevándorláspárti, hát persze, mi más lenne. Aztán azt sikerült összehozni, hogy szerinte az ellenzék nem is népszavazást akar Egerben a parkolásról, hanem adatot gyűjteni. Mondja ezt annak a Fidesznek a képviselője, amely a Kubatov-lista kapcsán sokat elmondhat magáról, de a listázásról inkább ne nagyon beszéljen. Na és most szó szerint idéznénk a „legjobbat”, Martonné szerint az ellenzéknek „az elmúlt hónapokban még észrevételük, sőt egyetlen árva hozzászólásuk sem volt a város közlekedési koncepciójához, ezért hiteltelen, hogy hirtelen kampányolni kezdenek a témában”.

 

Martonné Adler Ildikó alaposan felolvasta a központi propagandaszöveget. Fotó: képernyőkép/TV Eger 

 

 

Hazudni csak szépen?

 

Martonné azt hiszi, mindenki annyira hülye, amennyire a Fidesz szeretné? Már mi unjuk, hogy rendre képes ennyire ostobára venni mindenkit, de akárhányszor ezt fogja tenni, emlékeztetjük majd őt a valóságra. Nos, az egri ellenzéki képviselők az utóbbi időszakban természetesen számos észrevétellel álltak elő a helyi közlekedés témájában is, már amikor a Fidesz engedni méltóztatta ezt nekik. Csak néhány példát említenénk gyorsan a szemléltetés kedvéért. Földvári Győző (DK) portálunknak arról számolt be: már az is előfordult vele, hogy a közgyűlésen napirend előtt szeretett volna felszólalni egyebek közt az M25-ös ügyében, de a polgármester egyszerűen nem adott neki szót. Komlósi Csaba felhívta a figyelmet arra, hogy nemrég a költségvetés tárgyalásakor jelezte, rendben, hogy megint nagyon sok pénzt adnak a helyi busztársaságnak, de mikor lesznek buszfejlesztések, mikor fejlesztik az utastájékoztatási rendszert, mikor lesz elérhető az elektronikus jegyvásárlási rendszer. Mirkóczki Zita azt említette, hogy nemrég a Líceum mögötti parkoló ügyében szólalt fel, de mint mindig, a Fidesz érdemben nem vette figyelembe a javaslatát.

 

A közelmúltban Mirkóczki Zita, Földvári Győző és Komlósi Csaba közös sajtótájékoztatót is tartott az egri közösségi közlekedés témájában. Külön felhívták a figyelmet, hogy a városban közlekedő buszok eléggé lerobbantak, az átlagban 10-20 éves dízeles járművek legnagyobb hátránya azonban, hogy az egészséget hosszútávon súlyosan károsító kipufogógázokkal telítik be nemcsak Eger belvárosának szűk utcáit, de a külső kertvárosi részek, elvileg frissebb levegőjű útjait is.

 

Akkor közölte Komlósi, hogy az LMP országgyűlési képviselőcsoportja módosító javaslatot nyújtott be a jövő évi költségvetési törvényhez, amely 2 milliárd forintot irányoz elő az állami büdzséből Eger közösségi közlekedésének megújítására. Komlósi elmondta, azért kérte erre pártja parlamenti képviselőit, mert a közúthálózat ésszerű fejlesztése mellett fontos a személygépkocsi használat alternatíváinak, így a közösségi közlekedés lehetőségeinek fejlesztése. A három képviselő közösen a Sas úti felújítás kapcsán is tett észrevételeket.

 

Folytassuk a sort, kedves Martonné Adler Ildikó? Felesleges, mert úgyis azt fogja hazudni az egri Fidesz, amit akar. És azt hiszik, ezt következmények nélkül tehetik. De addig is, hazudjanak már végre valamit arról is, hogy hová tűnt a több mint 1 milliárd forint közpénz az egri fideszesekkel telitűzdelt Heves Megyei Vállalkozás- és Területfejlesztési Alapítvány kasszájából.

 

Megáll az ész! Maguknak osztogathattak közpénzt az egri fideszesek, hiányzik 1,1 milliárd forint

Az egri központú alapítványból eltűnt 1,1 milliárd forint: újabb részleteket derítettünk ki; mutatjuk, hol és kiknél landolt a pénz egy része. Újabb megdöbbentő részleteket tudtunk meg és tártunk fel a döntő többségében közpénzből gazdálkodó, egri illetve környékbeli fideszesekkel telitűzdelt Heves Megyei Vállalkozás- és Területfejlesztési Alapítvány (HMTVA) nagyon zűrös ügyeiről.

 

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló