2024. április 29., Péter

Mindenki ügye

Vitézy: A Déli Körvasút építésének meghiúsítása Budapest európai lemaradását hozza magával

2024.04.13. 11:01

A főpolgármester-jelölt szerint Karácsony megint a párt politikának akar megfelelni, nem pedig a budapestieknek.

A fővárosi önkormányzat és Újbuda önkormányzata a helyi civil szervezetekkel együttműködve ismét megtámadja a déli körvasút beruházásának környezetvédelmi engedélyét - közölte a főpolgármester csütörtökön sajtótájékoztatón, miután kihelyezett kabinetülést tartottak a XI. kerületben.

 

Karácsony Gergely kiemelte: a fővárosi és a XI. kerületi önkormányzat mindent megtesz azért, hogy a beruházás a lehető legkisebb mértékben nehezítse meg az ott élő emberek életét.

Karácsony bírálta a kormányt, hogy az nem kezdte meg a budai fonódó villamoshálózat bővítését, miközben arra megvannak a tervek és rendelkezésre állnak a források is.

 

Kitért arra is, hogy a XI. kerületi képviselő-testületben az LMP képviselője volt az egyik legaktívabb ellenzője a beruházásnak. Most pedig éppen ez a párt indítja főpolgármester-jelöltnek azt, aki "védőszentje a korrupt és jogsértő beruházásnak" - tette hozzá.

 

László Imre (Momentum-DK-MSZP-Párbeszéd-LMP), Újbuda polgármestere azt mondta, hogy a Hamzsabégi úti beruházás maradandó természetkárosítást okozott, és zavarja az ott élők pihenését, miután a szolnoki kormányhivatal engedélyezte az éjszakai munkavégzést.

 

Vitézy Dávid, főpolgármester-jelölt erre Facebook-posztban reagálva azt írta, hogy szerinte a Déli Vasút elkaszálása több autót, ritkább elővárosi vasúti közlekedést, rosszabb levegőt jelentene ez Budapestnek - a vasútellenes hergelés minden, csak nem valódi zöldpolitika. 

 

Budapest pártpolitikai csatatér. Akkor is a háborúskodást választja a főpolgármester, amikor véletlenül egy értelmes és hasznos kormányzati fejlesztés megvalósulhatna, mert Lázár János már nem tudta leállítani - írja Vitézy.

 

Majd így folytatja: a Déli Körvasút fejlesztése egyszerre európai, országos és regionális, budapesti és városkörnyéki érdek. Az új vágányok és állomások megépítése nélkül nem bővíthető az elővárosi vasúti kapacitás Rákoscsaba, Rákoskert, Budafok, Nagytétény, Kőbánya és persze az egyre növekvő agglomerációs térségek, Érd, Gödöllő vagy épp Pécel felől. Arról nem is beszélve, hogy ha egyszer végre eléri a budapesti repülőteret a vasút, akkor a tervek szerint onnan is közvetlen vonatok járhatnának Budára itt.

 

A távolsági közlekedésben pedig a Déli Körvasút teszi lehetővé a Bécstől Budapesten át Erdélybe tartó nemzetközi vasúti közlekedés fejlesztését ugyanúgy, ahogy a Balaton vagy Győr felől a fővároson át Debrecen vagy Szeged felé a kapcsolatok bővítését.

 

Budapest főpolgármestereként számon fogom kérni a kormányt, hogy tartsa be a vállalásait - legyen szó új parkról, zajvédőfalról, ablakcseréről és persze az elővárosi vasúthálózat fejlesztésének folytatásáról. A mindenre nemet mondó álzöld politikát azonban nem fogom folytatni - ez ugyanis csak a lemaradás útja a sikeres európai fővárosoktól - zárt ezzel a főpolgármester-jelölt.

 

Támogasd adód 1%-val a hatalomtól független újságírást!

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adószám: 19294571-1-18.

Köszönjük!

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló