Megérkezett az idei első hó
Március 1-jétől az 1 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező élelmiszer-kereskedőknek figyelemfelhívó tájékoztatót kell kihelyezniük, amennyiben egy termék kiszerelése csökkent a kormány döntése szerint – írja a Portfolio a Nemzetgazdasági Minisztérium közleményére hivatkozva.
1 liter az 0,9 liter
A megtévesztő gyakorlat lényege, hogy a fogyasztók a megvásárolt termékekből a korábbiaknál kevesebbet kapnak a pénzükért.
Az új szabályozás szerint a termék mellett elhelyezett figyelemfelhívó tájékoztatással kell felhívni a vásárlók figyelmét, hogy a termék kiszerelése a korábban megszokottakhoz képest kisebb lett. A kiszerelés csökkenésének viszonyítási alapja az adott termék gyártója által 2020. január 1. és 2023. július 1. között alkalmazott kiszerelés lesz.
A kereskedőknek két hónapig kell tájékoztatnia a vásárlókat, ha egy termék mérete csökken.
A gyártóknak, forgalmazóknak és beszállítóknak kötelező lesz a termék csökkenéséről tájékoztatni a kereskedőket és ha valaki ezt elmulasztja, fogyasztóvédelmi eljárásra indulhat.
indexkép: Getty Images
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |