Skip to main content
2025. december 15., Hétfő, Valér névnap

2025. okt. 30. Csütörtök, 07:40 | Csarnó Ákos | Mindenki ügye

Rendszerleállás jön az államigazgatásban: DÁP, Ügyfélkapu+ és NAV is szünetel november 1-jén

November első hétvégéjén karbantartás miatt több kormányzati online rendszer, köztük a DÁP, az Ügyfélkapu+ és a NAV felületei sem lesznek teljeskörűen elérhetők – derül ki a kormányhivatalok és a NAV közleményéből.

A Központi Ügyfélregisztrációs Nyilvántartás (KÜNY) rendszerét 2025. november 1-jén, szombaton 21 órától kezdve 16 órán át tartó ütemezett karbantartás alá vonják. Ez idő alatt a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztüli bejelentkezés – például a DÁP alkalmazás használata – átmenetileg nem lesz elérhető.

A tájékoztatás szerint az Ügyfélkapu+ működése is akadozhat, a KAÜ-n keresztüli adatlekérdezések során lassulás tapasztalható majd. A rendszerbe belépni továbbra is csak a KAÜ-n keresztül lehet, de KAÜ-belépés nélkül kizárólag az alábbi műveletek végezhetők el:

  • Ügyfélkapu-regisztráció,

  • DÁP-előregisztráció,

  • valamint lejárt személyi okmányok cseréje és átvétele.

A Kormányablak figyelmeztetett: a vezetői engedély honosítása ügytípusban lefoglalt időpontok esetén csak az a személy intézheti az ügyet, akinek a nevére a foglalás történt.

A NAV rendszereit is érinti a karbantartás. Az adóhivatal közlése szerint november 1-jén 21 órától november 2-án 13 óráig a KÜNY éles rendszere szintén nem lesz elérhető, mivel azt az IdomSoft Zrt. frissíti.

Ebben az időszakban nem lehet DÁP-azonosítással belépni a NAV elektronikus ügyintézési felületeire, nem működik a cégkapu és a KÜNY-tárhely küldés funkciója, és az Ügyfélkapu+-ra való bejelentkezés is lassabb lehet.

A DÁP-mobilazonosítást használó ügyfeleknek az ebben az időszakban esedékes bejelentéseiket legkésőbb a következő munkanapon kell teljesíteniük.
A november 2-án kezdődő egyszerűsített foglalkoztatási bejelentések pedig utólag, november 3-án éjfélig is benyújthatók „Igazolási kérelemmel benyújtott bejelentés” jelöléssel.

A NAV arra kéri az ügyfeleket, hogy elektronikus ügyintézésüket a leállás időtartamát figyelembe véve ütemezzék.

indexkép: Getty Images

Ne maradjon le a legfrissebb hírekről, kövessen bennünket az EGRI ÜGYEK Google Hírek oldalán!