Az ESE utánpótlás-nevelése nem gyerekmegőrző
További védőfelszerelések is kötelezővé válhatnak a nagymotorral közlekedők számára - nem csak a bukósisak - írja a Telex. A lapnak az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) is megerősítette, hogy napirenden van az új KRESZ kialakítása során az, hogy a motorosok védelme érdekében szigorítani kell a szabályokat.
A motoros jogosítvány megszerzése alatt zárt cipőt, protektoros kesztyűt, kabátot és nadrágot kell viselni, de utána csak a bukósisak az egyetlen előírt védőeszköz.
Az ÉKM azt írta a lapnak, hogy a motoros balesetek magas kockázatot jelentenek, mert a motorkerékpárok lényegesen kevesebb védelmet biztosítanak, mint a zárt járművek. A statisztikák szerint évente mintegy 1200-1300 motoros baleset történik Magyarországon, ezek 5 százaléka halálos.
A bukósisakon túl életmentő szerepe lehet más védőfelszereléseknek is, és indokolt lehet használatuk kötelezővé tétele – állítják szakértők. A minisztérium egy élhető szabályrendszer kidolgozásán dolgozik, ami a motoros szervezetek és szakemberek véleményét is figyelembe veszi.
A tervezett szigorítás a jelenlegi állás szerint nem vonatkozna a segédmotorkerékpárok használóira.
indexkép: MTI/Donka Ferenc