Hatalmas autóipari beruházásért versenyez Szlovákia Magyarországgal, egy Európán kívüli óriáscégről lehet szó
Kassa mellett épül egy új ipari park, ami iránt a VW és a Volvo is érdeklődik. A szlovákok nem szeretnének úgy járni, mint a BMW esetében, ami 2018-ban Debrecent választotta.
Szlovákia három, több milliárd eurós stratégiai beruházásról tárgyal
– írja a Denník E gazdasági lap.
Még előző héten beszélt arról Richard Sulík gazdasági miniszter, hogy Szlovákia versenyben van három nagy beruházásért, ami a Kassához közeli Valaliky község mellett építendő új, 400 hektáros ipari park iránt érdeklődnek. A miniszter akkor nem nevezte meg a beruházókat, csak annyit mondott, hogy két európai és egy Európán kívüli cégről van szó.
A Denník E azonban kiderített pár részletet a készülő beruházásokról:
– a Volkswagen egy elemgyárat hozna Szlovákiába, ami az elektromos autókba való elemeket gyártana;
– a Volvo a svédországi és a belgiumi után a harmadik autógyárának keres helyet;
– a harmadik beruházó kilétét nem sikerült megtudnia a lapnak, annyit azonban kiderített, hogy szintén egy autóipari cégről van szó.
Sulík még az előző héten azt mondta, számára az Európán kívüli cég beruházása a legfontosabb, mert az lenne a legnagyobb a három közül, és több ezer munkahelyet is teremtene.
Pont ugyanezért a beruházásért azonban Magyarország is versenyben van,
erről azonban a szlovákok csak véletlenül szereztek tudomást. Mint azt Richard Sulík a SME lap tudósítása szerint elmondta, amikor a szlovák kormány delegációja visszaindult a meg nem nevezett cég központjából,
a közeli repülőtéren épp a magyar kormány egyik különgépe landolt.
Sulík emlékeztetett rá, hogy Kassa környéke nemrég alulmaradt egy beruházásért folyó versenyben: 2018-ban a BMW Debrecent választotta a szlovákiai város helyett. A gazdasági miniszter szerint akkor Magyarország sokkal felkészültebb volt,
de most mi is felkészültek leszünk.
A véletlenül szerzett információ birtokában, miszerint az egyik beruházásért Magyarország is versenyben van, a gazdasági miniszter igyekszik meggyorsítani az ipari park kiépítését. A cég várhatóan nyáron dönt majd, hogy melyik helyszínt választja a beruházásának.
Magyarországhoz hasonlóan Szlovákia is egyoldalúan függ az autóipartól, emellett Szlovákiában az autógyárak az ország nyugati és északnyugati részén koncentrálódnak, így az elmaradottabb keleti régiónak különösen fontos lenne egy ilyen nagyberuházás megszerzése.
Ezt a cikket az Azonnali szállította.