Megérkezett az idei első hó
Fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Air légitársasággal szemben – tudatta a Igazságügyi Minisztérium (IM) hétfőn az MTI-vel.
A tárca közleménye szerint az elmúlt időszakban megnövekedett a Wizz Airrel szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott fogyasztói panaszok száma, több eset a médiában is megjelent (a napokban például arról cikkeztek, hogy Párizsan rekedtek a légitársaság utasai).
A panaszok szerint a légitársaság
– nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén;
– nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak;
– nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat;
– valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.
Emiatt a szakmai irányító IM kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult a Budapest Főváros Kormányhivatalánál a magyar fogyasztók és magyar családok jogainak védelme érdekében.
Az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása, hiszen a jogszabályokat valamennyi vállalkozásnak be kell tartani
– írta az IM.
A közelmúltban a Ryanair légitársaság ellen is folytatott eljárást a fogyasztóvédelem, az ő esetükben a kivetett extraprofitadó utasokra való áthárítása miatt. A cég 300 millió forintos bírságot kapott, de jelezték, hogy alaptalannak tartják a büntetést és fellebbeznek ellene.