Megérkezett az idei első hó
Folyamatosan nő azoknak a vasúti, HÉV- és autóbuszvonalaknak a száma, amelyeken a szolgáltatók elfogadják az utazáshoz egymás bérleteit. A MÁV és a Volánbusz közös stratégiai irányításának köszönhetően az összehangolt menetrendek és csatlakozások kialakítása mellett az egységes jegyértékesítési rendszer és a tarifaközösség is egyre inkább elérhető közelségbe kerül – hangsúlyozza a MÁV közleménye, amit az Úgytudjuk vett észre.
A közúti és kötöttpályás közösségi közlekedés összehangolásának egyik célja, hogy az utasok egyetlen bérlet megváltásával, olcsóbban és egyszerűbben közlekedhessenek indulási- és célállomásuk között. A szolgáltatók lépésenként haladnak a közös jegyértékesítési rendszer és a tarifaközösség megvalósítása felé. A közelmúltban több közös ajánlatot vezettek be: augusztus elejétől egyetlen jegytermékkel, a szezonális Dunakanyar Napijeggyel váltak elérhetővé a térség népszerű kirándulóhelyei. A napijegy korlátlan számú utazásra jogosít fel a Dunakanyar körjáraton, a MÁV-START, a MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MAHART helyi járatain. Október 1-től a Dunaharaszti zónabérlet szolgálja az egyszerűbb utazást – tájékoztat a vasúttársaság.
A közös bérletek bevezetéséig a MÁV-csoport fontosnak tartja, hogy a különböző szolgáltatásokra érvényes jogosultságok megváltása minél kevesebb fáradsággal járjon az utasoknak. A HÉV-jegyek után november 20-tól a székesfehérvári dolgozó bérletek is megvásárolhatók a MÁV applikációban, december 1-től pedig a zalaegerszegi és nagykanizsai teljes árú helyi bérletek is elérhetők az alkalmazásban és a MÁV-START pénztáraiban – írják a közleményben.
A december 13-i menetrendváltással számos térségben, köztük Heves megyében hangolták össze a buszok és vonatok menetrendjét a kényelmesebb utazási lehetőségek érdekében. Emellett egyre nő azoknak a vasúti és autóbuszos vonalaknak, vonalszakaszoknak a száma, amelyeket autóbuszbérlettel, illetve vasúti bérlettel egyaránt igénybe vehetnek az utasok. A MÁV-csoport honlapján elérhető táblázatban részletesen lehet tájékozódni az érintett viszonylatokról. A lista folyamatos bővítése és a további fejlesztések révén a tervek szerint 2022-től egyfajta bérlettel vagy jeggyel lehet majd utazni bármelyik államilag finanszírozott közösségi közlekedési eszközön – állítja a MÁV.