Az Audi bezárta brüsszeli gyárát: több ezer ember maradt munka nélkül

Az Audi költségcsökkentési stratégiája keretében a luxusautók összeszerelését jelentős részben áthelyezte a tengerentúlra, például Kínába.
Ez a lépés közvetlenül összefügg a brüsszeli gyár bezárásával, ahol az utolsó munkanapot is letöltötték a dolgozók, írta meg az euronews.com.
A gyár leállításával közel 3000 munkahely tűnik el, ami számos hosszú éveket a vállalatnál töltött munkavállalót érint. Egy, a gyárban 36 évet dolgozó munkás elmondta, hogy ő és kollégái azt hitték, itt fejezik be karrierjüket, ám a helyzet másként alakult.
A brüsszeli üzem az Audi elektromos átállásának egyik kulcsfontosságú létesítménye volt, azonban a csökkenő piaci kereslet és a magas működési költségek miatt a gyár fenntarthatatlanná vált.
A bezárásról szóló döntést az Audi már tavaly ősszel meghozta, miután a nyereséghányadot túl alacsonynak, a belga munkaköltségeket pedig túl magasnak értékelte.
A munkavállalók tiltakozása és sztrájkja ellenére sem sikerült megállapodást elérniük a szakszervezetekkel és a vállalattal.
Az Audi döntése a globális piaci versenyképesség erősítését szolgálja, ugyanakkor ez a lépés jelzi a belgiumi autógyártás hanyatlását is.
Az elmúlt három évtizedben drámai visszaesés tapasztalható az ország autóiparában, és jelenleg az utolsó működő autóösszeszerelő üzem a Volvo genti telephelye.
Az Audi átrendeződése tehát nemcsak a vállalat, hanem a régió gazdasági szerkezetének átalakulását is jelzi.
Indexkép: totalcar.hu