Megérkezett az idei első hó
„Nincs olyan jogszabály, amely a GVH hatáskörét ebben a kérdésben megállapítaná” – ennyit válaszolt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), miután a Népszava megkereste a szervezetet Orbán Viktor kormányfő Tippmix-reklámja miatt.
A lap szerint a kormányfő reklámgyanús módon közölte rajongóival közösségi oldalán még szeptember végén, hogy kétezer forintban fogadott a Ferencváros győzelmére a Bajnokok Ligája selejtezőmérkőzés előtt (amin a Fradi döntetlent játszott, szóval Orbán elbukta a pénzét – a szerk.). Ám a videó mintha csak egy oktatófilm lett volna arról, hogyan kell fogadni: lépésről lépésre látható, miként tehető meg a tét a sportfogadási portálon.
Nem volt mindig ilyen elnéző a GVH: 2016-ban például célzottan vizsgálta egyes hazai celebek közösségi oldalait, mert úgy találta, hogy azokon túl sok a bújtatott reklám (vagyis amikor a posztoló nem jelzi, hogy egy adott termék vagy szolgáltatás megjelenítéséért ellenszolgáltatást kap - a szerk.). Kasza Tibor esetében eljárás is indult, ami azzal zárult, hogy az énekes-műsorvezető vállalta, „oktatási célú előadásokat tart”, figyelemfelhívó posztokat, kisfilmeket tesz közzé közösségi oldalán a bújtatott reklámokról.
Hozzá kell tennünk azonban, hogy a Tippmix-játék szervezője egy száz százalékosan állami tulajdonú cég, a Szerencsejáték Zrt. Ám a törvény nem tesz különbséget állami és magáncégek között a bújtatott reklámok kapcsán.
Magyar járványtagadó oldalakat tett elérhetetlenné a Facebook
Ma délelőtt elérhetetlenné váltak Facebookon a legnagyobb magyar nyelvű járványtagadó oldalak - számolt be csütörtökön a volt indexesek lapja, a Telex. Mint írják, a közösségi oldal lelőtte például Lenkei Gábor bő százezres követőtáborral bíró oldalát - ahol a koronavírus-járvány veszélyeit relativizáló, vagy egyenesen tagadó videókat tett közzé -, az Apaszív nevű, kisebb maszkellenes oldalt, illetve a Gődény Györgyhöz köthető "Normális élethez ragaszkodók" csoportja, több mint százezer követővel.