Megérkezett az idei első hó
Újra az idősek hiszékenységére épülnek a jutányosnak tűnő termékbemutatós lehetőségek, amelyek már éppen eltűnőben voltak a mindennapokból, a szemfényvesztés jellegzetes piaca azonban a Covid-járvány felbukkanásával újra virágozni kezdett - írta a Magyar Nemzet
ű.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium figyelmeztetett: a régebben már ismertté vált tisztességtelen kereskedelmi módszerekkel újabban megint megpróbálják behálózni a kiszolgáltatott fogyasztókat az ingyenes, álcázott orvosi szűrővizsgálatokon megvételre kínált egészségügyi eszközökkel, vitaminokkal, különböző gyógyászati megoldásokkal.
A 2015-ös törvénymódosítás hatására, a népegészségüggyel és rendőrséggel közös, folyamatos fogyasztóvédelmi ellenőrzések következtében, a szigorú fellépések miatt elkopott az évekig aranybányának számító árubemutatós kirándultatások, ingyenebédek divatja. Ám a fogyasztóvédelem fokozottan figyel, és úgy látja, mostanában reneszánszát éli a közismerten lehúzásra épülő módszer.
Ezek tipikus termékfajtái például az idősebbeknek csábító, vásárlónként egyedi ajánlatban kínált gyógyhatású csodatermékek, készülékek. Már sokszor emlegetett, de még mindig hatásos régi-új csaló módszer, hogy az átverős cégek gyors, hatékony, fájdalommentes és főleg ingyenes egészségügyi szűrővizsgálatra szóló időpontot ajánlanak, és célzottan, név szerint keresik meg telefonon a nyugdíjasokat, akiket aztán egy orvosi rendelő hangulatát keltő helyiségben fogadnak.
Ez általában sokaknak már elegendő, hogy elhiggyék, amit a fehér köpenyes személy mond, aki általában a „vizsgálat” eredményeként súlyosabb szövődményeket is kilátásba helyez a megvizsgált nyugdíjas valamely jellegzetes tünetére. Ám az idős fogyasztónak nincs ideje utánagondolni a hallottaknak, mert a „szakértő” rögtön a segítségére is siet. Az egészségromlással riogatott fogyasztó mindjárt egy olyan termékkel is megismerkedhet az árubemutatós csapdában, amelyik kivételes szerencséjére alkalmas az ő problémájának a megelőzésére, gyógyítására.
Ezt nemritkán tudományosnak tűnő, de a potenciális vásárló által nem ellenőrizhető állításokkal, adatsorokkal, felmérésekkel erősítik meg az értékesítés során, amelyben a vevőjelölt önállóan szinte levegőt sem vehet, és csak akkor eresztik el, ha aláírt valamilyen kötelezvényt vagy kifizette a kért összeget.
Terjedni kezdett az elsősorban egészségmegőrző hatással felruházott étrend-kiegészítők telefonos reklámozása, értékesítése is. Gyakori, hogy az első megrendelt csomagot ingyenesen, mindössze a szállítási költségért kapjuk meg postán, ez mindenképpen vonzó ajánlat, ami után észrevétlenül lekötelezett lehet a potyára hajló vevő. Ugyanis számítani kell rá, hogy az ajándékba adott próbacsomag után a vállalkozás bizonyos időközönként, többnyire havonta automatikusan újraküldi majd a terméket, a vételár kiegyenlítéséhez viszont már csekket is mellékelnek. Ezt pedig már nem elég behajítani a sarokba, mert ha a kérés nélkül érkezett termékért az elvárt díjfizetés elmarad, egyszeri felszólítás után behajtócégen keresztül próbálják majd érvényesíteni a követelést és az egyéb felmerült költségeket.
(Fotók: MTI)
Csalók gyűjthetnek adományt telefonon az egri kórház nevében
Úgy tűnik, valakik visszaélnek a Markhot Ferenc Kórház nevével. Az egri önkormányzat portálunkhoz eljuttatott közleménye szerint kedden érkezett jelzés a Városházára, hogy egy magántelefonszámról telefonáló hölgy azt állítja, hogy a Markhot Ferenc Kórház részére gyűjt adományt és érdeklődik, hogy mekkora összeget tudna adni.