Megérkezett az idei első hó
A főváros és Hatvan közötti vonalszakasz után újabb korszerűsítést tervez a vasúton Heves megyében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) – számolt be a heol.hu.
A NIF közlése szerint a 80. számú (Hatvan–Miskolc–Szerencs–Sátoraljaújhely) vasútvonalat érintően
elindult a Hatvan–Füzesabony vonalszakasz és a csatlakozó vasúti mellékvonalak korszerűsítésének előkészítése is. A tervezési munkák a Hatvan–Füzesabony vasúti vonalszakasz mellett a csatlakozó, ráhordó vonalak korszerűsítését is magukban foglalják, így a Hatvan–Újszász, a Vámosgyörk–Gyöngyös és a Füzesabony–Eger-Felnémet köztiekét is tervezik.
Hatvan és Füzesabony között 58 kilométer vonalszakaszt újítanának meg, a cél az óránkénti 160 kilométeres engedélyezett sebesség elérése. Ezzel összefüggésben a korábban megtervezett nagyszámú külön szintű keresztezések szükségességének, a biztosítóberendezés-fejlesztési koncepció költséghatékonyságának felülvizsgálatát is elvégzik. Beletartozik mindebbe a 225 kilonewton tengelyterhelés teljesítése, akadálymentesített utasforgalmi létesítmények kiépítése, központi forgalomirányítási rendszer kialakítása.
Tavaly június 25-én a NIF megkötötte és hatályba lépett az engedélyezési- és tendertervek, a tenderdokumentáció elkészítésére, illetve az engedélyezési eljárások lefolytatására vonatkozó tervezési szerződés. Ezek befejezése 2023. július 20-ig várható.
A Hatvan–Újszász vonalon 52 kilométert korszerűsítenének, az engedélyezett sebesség óránként 120 kilométer. Így érnék el a fővonalra ráhordó áruforgalom versenyképességét, de akadálymentesítenék az utasforgalmi létesítményeket is. Vámosgyörk és Gyöngyös között 13 kilométer a megújítandó szakasz, amin a megengedett sebességet óránként 100 kilométeresre emelnék. Cél az akadálymentesített utasforgalmi létesítmények kiépítése is. Füzesabony és Eger-Felnémet között 25 kilométeren szükséges a felújítás, az engedélyezett sebesség 100-ra növelése és az akadálymentesítés. A mellékvonalak tervezését jövő május 21-ig kell befejezni.
A Hatvan–Füzesabony vasúti vonalszakasz és csatlakozó vasúti mellékvonalak korszerűsítésének előkészítése tárgyú projekt az Integrált Közlekedési Operatív Program támogatásával valósul meg. A NIF által megkötött tervezési szerződések összértéke megközelítőleg 5,8 milliárd forint. A tavalyi közbeszerzéseket az immár a V-Hídhoz tartozó Kontúr Csoport Kft. nyerte el 9,75 milliárd forintért.