2024. május 4., Mónika Flórián

Környék ügye

Ilyen lett az Eger-Egerszalók kerékpárút: kipróbáltuk a nemrég átadott útszakaszt – FOTÓK

S. I. 2019.11.30. 00:00

A hobbikerékpárosokat kemény feladat elé állítják a domborzati viszonyok. Sajnos szereptévesztőkkel is találkoztunk.

Két hónappal ezelőtt még csak arról tudtunk beszámolni, hogy 60 százalékos készültségű az Egert Egerszalókkal összekötő kerékpárút. Az ismert nehézségek ellenére a beruházás azóta elkészült, sőt, magunk is nyeregbe pattantunk, hogy közelebbi ismeretséget kössünk a 4,8 kilométeres új útszakasszal.

A fejlesztés kapcsolatot létesít az egri városi bicikliút-hálózat és az Egerszalók-Demjén közötti kerékpárút között. Sőt, így elmondható, hogy Demjént és Felsőtárkányt immár egybefüggő kerékpárút köti össze. Az új szakasz a 25-ös és a Kőlyuk- utak (régi nevén K2-es) kereszteződésénél található körforgalomtól indul, mi már ide is kerékpárral érkeztünk a belvárosból.

Embert próbáló feladat

Kellemes meglepetésként ért minket, hogy a bicikliút ránézésre sokkal szélesebb, mint akár a belvárosi, akár az Eger és Felsőtárkány közötti szakasz. Az új bicikliút végig a megyeszékhely és a község közötti közút mellett halad, így ennek domborzati viszonyait ismerve sejtettük, hogy hétköznapi kerékpárosként meg fog gyűlni a bajunk az emelkedőkkel. Nem tévedtünk.

A homlokunk néhány száz méter után nem csak a kellemes késő tavaszi napsütés hatására kezdett gyöngyözni, hanem az első kaptatónak köszönhetően is. Ezt még valahogy leküzdöttük, de a legkeményebb emelkedő felénél már sajnos elfogyott a szufla és férfiasan bevalljuk, hogy egy darabig tolni kellett a kerékpár felfelé. Úgy tűnt, hogy ez az emelkedős rész legalább akkora – ha nem nagyobb – feladat elé állítja a bringásokat, mint a felsőtárkányi kerékpárút erdei szakasza, mely a lakóparkot köti össze a tóval.

A dombtetőről már viszont könnyedén végig tudtunk gurulni az Egerszalók, Forrás úti célig. Útközben láttunk a szomszédos erdőben kószáló vaddisznókat, melyeknek a lábnyomait fel is véltük fedezni az aszfaltcsíkon. Sajnos nem csak vadállománnyal találkoztunk, hanem a kerékpárutak szokásos „potyautasaival”, azaz néhány elszánt futóval és segway-jel közlekedőkkel.

Visszafelé

Hogy mekkora emelkedőt kellett leküzdenünk, az csak akkor vált világossá, amikor visszafelé tettük meg ugyanezt a szakaszt. A kerékpár folyamatos fékezés ellenére is közel 40 kilométer/órás sebességre gyorsult fel, mely egy amatőr számára komoly tempónak számít. Közben imádkoztunk, nehogy előkerüljön valahonnan egy szerepet tévesztett futó.

Az útminőség egyébként remek, még ilyen sebességnél sem lehetett érezni egyenetlenségeket. Igaz, a fékpofát rongyosra koptattuk, hogy az egri Lidl melletti körforgalomnál meg tudjunk állni. A felfelé tekerés során egyébként örömmel konstatáltuk, hogy szépen sikerültek a felfestések és a védőkorlát, a táblák ugyancsak a helyükön vannak.

Nekünk pedig már van motivációnk, mégpedig az, hogy legközelebb megállás nélkül teljesítsük ezt az embert próbáló szakaszt. A sportolni vágyó családokat ugyanerre buzdítjuk, de kérünk mindenkit, hogy a nagy tempó miatt csak kifogástalan műszaki állapotú kerékpárral vágjanak neki a távnak és mindenképpen viseljenek védőfelszerelést! A legelszántabbak megpróbálkozhatnak egy Eger-Demjén-Felsőtárkány-Eger túrával is, ehhez közel ötven kilométert kell tekerniük.

Még idén tavasszal befejeződik az Egert Egerszalókkal összekötő bicikliút építése - VIDEÓ

A tervek szerint haladnak a 4,8 kilométeres kerékpárút munkálatai. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arról tájékoztatta a TV Egert, hogy az Egert Egerszalókkal összekötő, 4,8 kilométeres kerékpárút még idén tavasszal el fog készülni. Megépítése összesen 432 millió forintba kerül, a közlekedés-biztonság mellett turisztikai szempontból is jelentős, ugyanis kapcsolódik a nemzetközi EuroVelo 14 kerékpáros túraútvonalhoz.

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!