2024. június 30., Pál

Környék ügye

#nagytálya #andornaktálya

Horváth Rudolf szállítmányozó cége építkezhet Nagytálya és Andornaktálya között

Csarnó Ákos 2024.06.27. 09:45

Hamarosan több sárga teherautót fogunk látni.

 

Három ütemben építene raktárcsarnokot a Horváth Rudolf Intertransport Kft. Nagytályán. 2025. közepére elkészülhet az első ütem – foglalta össze a heol.hu a kormányhivatal oldalára felkerült környezetvédelmi dokumentációk alapján.

 

Korábban írtunk arról, hogy a két település között Ipari parkot hoznak létre Nagytályán, pontosabban a két említett település között. Erről a Magyar Közlöny adott tájékoztatást. A kormányrendelet szerint az Nagytálya északi részén fekvő 044/4, 044/30, 044/42, 045, 046/1, 046/9, 046/10 helyrajzi számú ingatlanokat jelölték ki erre a célra, amelyeket néhány éve soroltak át. A beruházás az egyes gazdaságfejlesztési célú és munkahelyteremtő beruházásokkal összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról, valamint egyes nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításról szóló kormányrendelet legújabb módosítása alapján indulhat.

 

 

A logisztikai központ három ütemben épülne meg a tervek szerint. A lap összefoglalója szerint 3 hektáron két különálló épületben raktárcsarnokot, a szükséges iroda- és szociális blokkot, portaépületet, parkolókat és belső utakat, valamint a szükséges közműveket” alakítanának ki. Zöldterület körülbelül két hektáron maradna.

 

A tervezett logisztikai központ teljes raktározási kapacitása 70 ezer 876 raklap, ami az első két ütemben 24-24 ezer, a harmadik szakaszban 22 ezer 876 paletta kapacitás kiépítésével valósul meg. Az első ütemet 2025 közepére tervezik megvalósítani, a teljes kialakítás 2026-ra várható.

 

A dokumentáció szerint a létesítmény első két üteméhez átlagosan napi 5-5 db, a harmadik ütemhez napi 4 db tehergépjármű forgalom tartozik 2 műszakban, 6,00 – 22,00 óra között. Esetenként, évi maximum 2-3 alkalommal a tehergépjármű forgalom elérheti ütemenként a 14 - 14 - 12 darabszámot, így a teljes projekt keretében kiépülő maximális tárolási kapacitás-hoz tartozó maximális napi teherszállítás 40 db tehergépjármű lehet. A levegőtisztaság-védelmi és zajvédelmi számításokban ezt az elméletileg lehetséges maximális napi tehergépjármű forgalom lett figyelembe véve.

 

A dolgozók személygépkocsival, motorbiciklivel vagy kerékpárral járnak dolgozni. A telephely teljes kapacitás melletti működéséhez tartozó várható dolgozói személygép-jármű forgalom napi 30 db, ehhez napi 15 db egyéb személygépkocsi és kisteherforgalom járulhat.

 

 

A tervek alapján nem számolnak azzal, hogy a teherforgalom Makláron vagy Nagytályán keresztül zajlana, az M25-ös gyorsforgalmi útra a települések elkerülésével is fel tudnak illetve onnan le tudnak hajtani.

 

indexkép: Horvát Rudolf Intertransport Kft. facebook

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egerben láttam, hallottam csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló