Megérkezett az idei első hó
Tegnap írtunk arról Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő nyomán arról, hogy lerohadóban van a kiskörei luxusjachtok és a kikötő mire új stratégiát dolgozott ki a Mahart. A stratégia lényege a Tisza-tavi és Tokaj térségbeli nyaralóhajózás fellendítésére: a globális események miatt elmaradó külföldi vendégek helyett a magyar családok kiszolgálására helyezi a hangsúlyt - közölte a Mahart Magyar Hajózási Zrt. az MTI-nek eljuttatott közleményében csütörtökön.
Rámutattak arra, hogy a Kisköre városban lévő bázist átalakítják Családbarát Kikötő és Rendezvényközponttá. A magyar családok a tervezett programok révén maradandó élményt szerezhetnek, és közben megtapasztalhatják a Tisza-tó és Tokaj természeti értékeit - fogalmaztak.
Az állami tulajdonban lévő cég a továbbiakban szálláshelyként is hasznosítja a kikötőben álló hajókat, csapatépítésre pedig akár egy napra is kiad hajókat - írták. Saját üzemeltetésben megnyitották a Lábasház büfét, hasonlóképpen működtetik a kilátót, a szolgáltatások bővítése érdekében pedig beszereztek húsz összecsukható, hajón szállítható kerékpárt és tíz kenut is - fejtették ki.
Az átalakításoktól azt várja a Mahart Zrt., hogy az üzleti eredményei folyamatosan javuljanak.
Beszámoltak arról, hogy az idei szezonban eddig 142 hajókiadás történt, átlagosan négy napos bérleti idővel; gyakoriak voltak a last minute foglalások.
A közleményben felidézték, hogy 2017-ben fogant meg a Tisza-tavi és Tokaj térségbeli nyaralóhajózás ötlete, mint olyan szolgáltatásé, amely a térségbe vonzza a külföldi turistákat. A program megvalósítására 4,9 milliárd forintot biztosított a magyar kormány.
Hozzátették: 2020-ban tesztelték a szolgáltatást, amikor Európában és az egész világon leálltak a nemzetközi utazások a járvány miatt. A turisztikai forgalom az azt követő évben sem lendült fel, majd 2022-ben kitört a háború Ukrajnában, a nyaralóhajózás ilyen értelemben kedvezőtlen feltételek között kezdte meg a működést.
A Mahart Zrt. alkalmazkodott az elmúlt évek tapasztalataihoz, úgynevezett "B" tervet dolgozott ki és hajt végre - magyarázták a közleményben a profilváltás hátterét.
A Mahart Magyar Hajózási Zrt. nettó árbevétele 162,2 millió forintot tett ki 2021-ben, miközben egy évvel korábban 112,8 millió forint volt ez az összeg. Az adózott eredmény 91,8 millió forintos mínuszt mutatott 2021-ben, szemben az egy évvel korábbi plusz 141,2 millió forinttal az elektronikusan elérhető adatok szerint.
Az 1955-ben alapított Mahart Magyar Hajózási Rt. tevékenységi köre új cégek átalakításával párhuzamosan 1992-től szűkült, a szétválás 2003-ban folytatódott. A Mahart Magyar Hajózási Zrt. fő tevékenysége jelenleg a céginformációs adatok szerint a vízi szállítást kiegészítő szolgáltatás.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |