Megérkezett az idei első hó
Ahogy arról portálunk is beszámolt, Mirkóczki Ádám július végén bejelentette: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a MÁV Zrt. és az egri önkormányzat együttműködésében megkezdődött a Füzesabony - Eger-Felnémet vasútvonal engedélyezését és kiviteli terveinek elkészítését célzó projekt tervezése. A projekt részeként a polgármester közlése szerint új megállók jöhetnek létre Eger közigazgatási határán belül az észak-déli irányú villamosított vasútvonalon.
A városvezető most a heol.hu-nak nyilatkozva úgy fogalmazott: alapvetően a MÁV végzi a szakmai feladatokat, a terveztetést, ők fogják eldönteni, hogy az, amit ők megálmodtak az, megvalósítható-e. Az elképzelésekkel kapcsolatban elmondta:
Fontos, hogy kerüljön egy megálló az ipari parkba. Természetesen a tervezett intermodális csomópont is megállóhely lenne, ahogy igazán különleges volna egy a Zárkándy-bástya környékén is, így a Setét-kaput megnyitva a peronról a várba juthatnának az utasok. Hasznos lenne egy a Régi Cifrakapu utca környékén is, valamint természetesen a nagy bevásárlóközpontoknál a város északi részén. Általánosságban azt kell megvizsgálni, hogy melyek azok a pontok, ahol a kitérőket és megállókat lehet létrehozni. Az szinte biztos, hogy egy sínpáron fut majd a vonat. A vasúttársaság képviselői szerint Felnémettől Maklárig mindenképp érdemes e vonalat elvinni, de még Füzesabony bekapcsolása is elképzelhető.
Mirkóczki Ádám szerint ez az elmúlt száz év legnagyobb fejlesztése lenne a közösségi közlekedésben Egerben, és ha megvalósul, akkor a Barkóczy utcai buszpályaudvarról is kevesebb járat közlekedne, hiszen az intermodális csomópontnál átszállhatnának az utasok.
Az észak-déli irányú vasútvonalhoz igazodhatnának a buszok a jövőben. A megvalósulása után kelet-nyugati irányban „ráhordó szerepet” tölthetnének be a helyi járatok, új elektromos buszokkal. Ezzel a kieső városrészek is bekapcsolódhatnak a tömegközlekedésbe, például a Hajdúhegy.
– fogalmazott a polgármester.
Hozzátette: ahhoz, hogy Eger környezetbarát legyen a város, és csökkenteni lehessen a városban az autók számát, jobb lehetőséget kell kínálni az embereknek, amihez egy modern és kulturált, kiszámítható és sűrű menetrenddel közlekedő alternatívára van szükség. Azután pedig a városvezető szerint egy következő lépés lehetne a megállókban az alternatív közlekedési lehetőségek biztosítása, kölcsönzőkkel.
Mirkóczki Ádám arról beszélt, hogy azt szeretné, ha a villamosított vasút tervezése a ciklus végéig megvalósulna, akkorra szerinte már a kivitelezés előkészítése is folyamatban lehet. Úgy fogalmazott: ha önkormányzati léptékkel tartható lesz a tervezés költsége, akkor akár már a 2022-es büdzséből elkülönítenének erre.