2024. május 7., Gizella

Eger ügye

#városháza #parkolás #evat

Átalakulhat a parkolás Egerben

Csarnó Ákos 2024.01.25. 08:00

Emelkedő autószámok, emelkedő parkolási igények.

 

A csütörtöki Közgyűlésen tárgyalják meg a képviselők az új egri parkolási koncepciót. A koncepció széleskörűen kezelné a kedvezményeket, a parkolási zónákat, bérleteket de új jegyvásárlási lehetőségek is előkerülnek.

 

A parkolási problémák megoldására próbál javaslatot tenni a koncepció, amit Komlósi Csaba jegyez. A terv lényege, hogy orvosolja az Egerben is észrevehetően megnőtt gépjárműszámot követő a parkolóhelyek iránti igényeket.

 

„A belvároshoz közeli parkolóhelyek nap közben teljesen kihasználtak, a belvároshoz közeli, lakóövezetekben található nem fizetős parkolók túlterheltté váltak. A bejáró, illetve a tranzit járművezetők gépjárművei is nagy terhet jelentenek ezeken a területeken. Az EVAT Zrt. – mint a parkolási közszolgáltatási tevékenységet ellátó társaság – a fenti okokból szükségesnek látta a fizető várakozóhelyek jelenlegi rendszerének felülvizsgálatát, amelynek első lépése egy parkolási koncepció kidolgozása volt” – áll az előterjesztésben. Így a koncepcióban szerepel

 

- a parkolás jogi és technológiai hátterének áttekintése,

- a jelenleg működő parkolásgazdálkodási rendszer felülvizsgálata,

- javaslat a meglevő várakozási övezetek és övezethatárok módosítására,

- a jelenlegi díjak, bérletek és a kedvezményrendszer felülvizsgálata, javaslat az átalakításra,

- javaslat a parkolás-gazdálkodás üzemeltetésének korszerűsítésére, informatikai fejlesztésére.

 

A javaslat foglalkozik a várakozási területek optimális kialakításával a járműforgalom elől elzárt városközpont körül gyűrűs kialakítással, egyre csökkenő tarifával. A várakozóhelyek funkcionális szétválasztása is kérdés.

 

 

Lényeges elem a városközpont „védett övezete” esetén a behajtási engedély kiadásakor parkolási megváltási díj fizetésének előírása és a várakozási díjak átgondolása, a bérletrendszer felülvizsgálata az abból eredő túlhasználat csökkentése érdekében.

A javaslat szerint megoldható lenne a rendszámalapon történő szabályozás bevezetése, mely számos előnnyel jár:

• az automaták 75 méter helyett 150 méterenként helyezhetők el, mivel a jegyet nem kell a gépkocsihoz visszavinni;

• a jegyek meglétének ellenőrzése nem szükséges, mert a rendszám alapján ellenőrizhető a jogosultság (függetlenül attól, hogy az jegyvásárlás, mobilfizetés, lakossági engedély, városkártya stb. alapján keletkezett);

• a rendszerből a parkolási szokások vizsgálatához, a vezetői döntésekhez szükséges adatok könnyen kinyerhetők.

Amennyiben elfogadja a Közgyűlés a tervezetet szinte biztosan várható a tarifák felülvizsgálata is.

 

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egri ügyek csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló