Adót emelne az önkormányzat, de az egri óvodások részére már nem jut mikuláscsomagra
A csütörtöki Közgyűlésen tárgyalják meg a képviselők az új egri parkolási koncepciót. A koncepció széleskörűen kezelné a kedvezményeket, a parkolási zónákat, bérleteket de új jegyvásárlási lehetőségek is előkerülnek.
A parkolási problémák megoldására próbál javaslatot tenni a koncepció, amit Komlósi Csaba jegyez. A terv lényege, hogy orvosolja az Egerben is észrevehetően megnőtt gépjárműszámot követő a parkolóhelyek iránti igényeket.
„A belvároshoz közeli parkolóhelyek nap közben teljesen kihasználtak, a belvároshoz közeli, lakóövezetekben található nem fizetős parkolók túlterheltté váltak. A bejáró, illetve a tranzit járművezetők gépjárművei is nagy terhet jelentenek ezeken a területeken. Az EVAT Zrt. – mint a parkolási közszolgáltatási tevékenységet ellátó társaság – a fenti okokból szükségesnek látta a fizető várakozóhelyek jelenlegi rendszerének felülvizsgálatát, amelynek első lépése egy parkolási koncepció kidolgozása volt” – áll az előterjesztésben. Így a koncepcióban szerepel
- a parkolás jogi és technológiai hátterének áttekintése,
- a jelenleg működő parkolásgazdálkodási rendszer felülvizsgálata,
- javaslat a meglevő várakozási övezetek és övezethatárok módosítására,
- a jelenlegi díjak, bérletek és a kedvezményrendszer felülvizsgálata, javaslat az átalakításra,
- javaslat a parkolás-gazdálkodás üzemeltetésének korszerűsítésére, informatikai fejlesztésére.
A javaslat foglalkozik a várakozási területek optimális kialakításával a járműforgalom elől elzárt városközpont körül gyűrűs kialakítással, egyre csökkenő tarifával. A várakozóhelyek funkcionális szétválasztása is kérdés.
Lényeges elem a városközpont „védett övezete” esetén a behajtási engedély kiadásakor parkolási megváltási díj fizetésének előírása és a várakozási díjak átgondolása, a bérletrendszer felülvizsgálata az abból eredő túlhasználat csökkentése érdekében.
A javaslat szerint megoldható lenne a rendszámalapon történő szabályozás bevezetése, mely számos előnnyel jár:
• az automaták 75 méter helyett 150 méterenként helyezhetők el, mivel a jegyet nem kell a gépkocsihoz visszavinni;
• a jegyek meglétének ellenőrzése nem szükséges, mert a rendszám alapján ellenőrizhető a jogosultság (függetlenül attól, hogy az jegyvásárlás, mobilfizetés, lakossági engedély, városkártya stb. alapján keletkezett);
• a rendszerből a parkolási szokások vizsgálatához, a vezetői döntésekhez szükséges adatok könnyen kinyerhetők.
Amennyiben elfogadja a Közgyűlés a tervezetet szinte biztosan várható a tarifák felülvizsgálata is.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |