A Lenkey-ház brutális túlárazás a rendőrségnek is feltűnt, elrendelték a nyomozást
A Zen.com digitális fizetési platform kutatása szerint az Európai Unió júliusban életbe lépő e-kereskedelmi intézkedéscsomagja miatt a keleti, így a közkedvelt kínai piacterek veszíteni fognak népszerűségükből az EU-s piacokon, amely helyzet új lehetőségeket teremt az európai országokban működő online vállalatok számára. Sőt, az új szabályozásnak köszönhetően az uniós vállalkozások előtt nyitva áll majd a lehetőség, hogy átvegyék a keleti konkurencia szerepét és növeljék versenyképességüket. De hogyan vehetik át a magyar webáruházak a kínai piacterek szerepét?
Ahhoz, hogy a távol-keleti, így a kínai piacterek várható háttérbeszorulásával a magyar vállalkozások átvegyék a szerepüket, növeljék versenyképességüket mind a magyarországi, mind a nemzetközi piacokon, látni kell, hogy a potenciális vásárlók ma már a piacon található ajánlatokat az árazásokon túl az adott webáruház által kínált szolgáltatáscsomag összértéke szempontjából is összehasonlítják. A Zen.com jelentése szerint az olyan magas hozzáadott értékű különszolgáltatások, mint a hűségprogramok és a visszatérítési kedvezmények a következő években az e-kereskedelem legfontosabb ösztönzőjévé válhatnak. Az új típusú e-fogyasztók számára, akik egyre több időt töltenek online, nem is annyira meglepő, hogy igen jól alakulnak az online szerencsejátékok, így a bwin vélemények online elérései is, a sebesség és a kényelem minden eddiginél fontosabbá válik.
A magyar e-vásárló nem bírja a hosszú szállítási határidőket
Dawid Rożek, a Zen.com európai fizetési kaput kínáló fintech vezérigazgatója szerint az európai fogyasztók fele számára a szállítási idő az egyik legfontosabb tényező, maximum 3-5 nap az, amelyet elfogadhatónak tartanak. A nemzetközi vásárlók számára az is fontos, hogy a webáruházakban további kényelmi szolgáltatásokat kínáljanak, például, hogy a vásárlási tranzakció teljes végösszegét, vagy az esetleges további költségeket a helyi pénznemben is feltüntessék. Ugyanígy elvárásként jelentkezik a megbízható fizetési mód elérhetősége. Mindez a magyar e-vásárlók döntéseiben is megmutatkozik, mivel bizonyos hátrányok, így a hosszú szállítási határidők Kínából, elfogadhatatlanok számukra, előnyös, ha egyéb pozitívumok a teljes tranzakciót megfelelő értékűvé teszik számunkra.
Mi várható 2021. július 1-jétől az Európai Unió tagállamaiban?
A fenti határidőtől megváltoznak a nemzetközi e-kereskedelmi tevékenységet folytató vállalkozásokra vonatkozó áfa-szabályok: az új rendelet eltörli a jelenlegi előírást, amely szerint az Európai Unión kívülről érkező áruk 22 euróig vám- és áfa-mentesek, míg a 22 és 150 euró közötti árucikkek vámmentesek, de áfa-kötelesek. Szakértők szerint az új szabályozás új lehetőségeket teremt a nemzetközi értékesítést végző magyar internetes vállalkozások számára, akiknek a száma jelenleg 10-15 ezer közé tehető, de jó, ha felkészülnek arra, hogy speciális hozzáadott értékű szolgáltatásokkal tölthetik be az ázsiai piacterek után maradó űrt és tehetik vonzóbbá magukat a hazai és más EU-tagállamok fogyasztói számára.