Skip to main content
2025. december 16., Kedd, Aletta, Etelka névnap

2025. dec. 16. Kedd, 17:48 | Bakos Balázs | Mindenki ügye

Váratlan helyzet" vagy összeomlott rendszer? Így vesztek el a karácsonyi csomagok

Számos magyar karácsonyi csomaga egyszerűen eltűnt, és az ügyfélszolgálat sem nyújt hatékony segítséget az érintetteknek. A károsultak száma folyamatosan növekszik.

Rengetegen nem kapták meg a DPD-n keresztül rendelt küldeményeiket. A Telex több olvasója is panaszkodott, hogy a nyomkövető rendszerből nem derül ki a csomag pontos érkezési ideje, a szállítás átütemezése sem a kért időpontba történik, és az ügyfélszolgálatot sem lehet elérni.

A lap szerint már a karácsony előtti csomagdömping óta fennállnak a gondok, és ősz óta egyre több panasz érkezik a korábban megbízhatónak tartott cég ellen. Sok olvasó arról számolt be, hogy sikertelen kézbesítésről kapott értesítést, annak ellenére, hogy végig otthon várták a csomagot.

Egy esetben egy olvasó értesítést kapott a csomagjának automata-beszállításáról, de átvételi kódot nem. A nyomkövető rendszer később azt mutatta, hogy a csomagot visszavitték a központba, mert nem volt hely. Emailben és telefonon sem sikerült elérni a céget. Öt nap múlva ismét jelezte a rendszer, hogy megérkezett a csomag az átvételi pontra, de kódot ezúttal sem adtak ki. Eközben a DPD weboldala szerint a csomagot már két nappal korábban kiszállították, míg a futárcég alkalmazása szerint még mindig a központban volt. Az érintett hiába ment az átvételi pontra, a csomag nem volt ott, és az ügyfélszolgálattal azóta sem sikerült kapcsolatba lépnie.

Varga László, a DPD kereskedelmi- és marketing igazgatója elmondta a Telexnek, hogy a késések főleg Budapesten, egyes kerületekben jelentkeznek, ahol az előző évekhez képest rendkívüli mértékben megnőtt a csomagforgalom.

Hozzátette, hogy a novemberi Black Friday-tól karácsonyig mindig magasabb a forgalom, de idén minden rekordot megdöntött. Mivel a vállalat már nem partner a Temunak, a küldemények főleg az európai hálózatból érkeznek nagy számban, az ázsiai webshopok helyett.

Varga szerint az is problémát jelent, hogy egyre többen kérnek automata szállítást, a nagyobb méretű csomagok azonban nem férnek be minden rekeszbe, és amíg azokat el nem viszik, az új küldeményeket nem lehet elhelyezni.

Egy futár viszont a lapnak azt nyilatkozta, hogy a valódi ok a munkaerőhiány, mivel a futárokat alulfizetik és túlterhelik. Egyesek szerint annyira nagy a fluktuáció, hogy egy futárnak néha egy egész kerületet egyedül kell kiszolgálnia.

Forrás: economx.hu

Ne maradjon le a legfrissebb hírekről, kövessen bennünket az EGRI ÜGYEK Google Hírek oldalán!