Kigyulladt a szarvaskői lovastábor
„Megvan a Facebook új neve", „Nevet váltott a Facebook", és ehhez hasonló szalagcímekkel lehet találkozni a magyar és a nemzetközi sajtóban is. Ezekre persze mindenki rákattint, ugyanis alig van olyan ember, aki ne használná a népszerű közösségi oldalt.
Csakhogy ezentúl sem metázni fogunk, hanem ugyanúgy megmarad a Facebook, mint közösségi oldal. De akkor mire fel íródnak a fent említett címek?
Mi építjük a kapcsolódás technológiáját, melynek középpontjába együttes erővel végre az embereket helyezhetjük. És együtt megnyithatjuk az utat egy sokkal nagyobb tartalomgyártói piac előtt
– mondta Mark Zuckerberg a Facebook Connect eseményen.
Meta! Watch Zuckerberg reveal Facebook's new name
At Facebook Connect, Mark Zuckerberg announces the new name for his company, which is now known as Meta.
A Facebook márkanév ugyanis jelenleg csupán egy termékhez, a legnagyobb közösségi oldalhoz kapcsolódik szervesen, az anyacég neve ugyanakkor Facebook, Inc. volt - mindeddig. A Facebook nevű cég azonban rengeteg mindennel foglalkozik, övé többek között az Instagram, az Facebook Payments Inc., a Facebook Payments International Limited, az Onavo, a WhatsApp, a Novi, a CrowdTangle, a Giphy és a Mapillary is.
Azaz a Facebook, Inc. nevű anyavállalat számos kisebb céget is tulajdonol, emiatt pedig úgy döntöttek, hogy egy sokkal általánosabb cégnevet választanak.
Ez lett a Meta Platforms, Inc.
Zuckerberg az anyacég névváltoztatását is azzal magyarázta, hogy
idővel, remélem, egy metaverzumot működtető cégként tekintenek majd ránk.
Az elnök-vezérigazgató szerint a Meta arra a nagyszabású tervre utalt, hogy a közösségi tér helyett/mellett egy „élő-lélegző” világot kívánnak építeni a virtuális valóságban.
Szóval nyugi, megmarad a Facebook.
Címlapfotó: Pixabay