2024. április 23., Béla

Mindenki ügye

#zöldfül #műanyag #környezetvédelem

Mit szólna, ha a flakonokon a cigisdobozokról ismerős figyelmeztető felirat lenne? (VIDEÓ)

2021.03.27. 07:46

Az egyszer használatos műanyagok káros hatásaira hívja fel a figyelmet a Greenpeace új videója, amelynek narrátora nem más, mint Fluor Tomi.

A Greenpeace Magyarország új kampányvideóval jelentkezett, amely azzal a gondolattal játszik el, hogy mi lenne, ha a műanyag csomagolásokra is kötelező lenne olyan figyelmeztető feliratokat tenni, mint a dohánytermékekre.

 

A figyelemfelhívó videóban – amelynek szövegét Fluor Tomi mondta fel – a különböző termékeken feliratok hívják fel a figyelmet az egyszer használatos műanyagok káros hatásaira. "Egyes műanyagok akár 400 évig szennyezik a környezetünket”, "A legnagyobb óceáni szemétsziget 27-szer nagyobb Magyarországnál" – ilyen és ehhez hasonló szövegek szerepelnek a címkéken.

 

A szervezet honlapján a kampány elindítása kapcsá arra figyelmeztetnek:

A műanyagok korlátlan elterjedése az emberiség egyik legnagyobb kríziséhez vezetett: a természetbe kikerülő felfoghatatlan mennyiségű műanyag szemét nemcsak az élővilágot veszélyezteti, de a klímaválság súlyosbodásához is jelentősen hozzájárul, hiszen a műanyag is kőolajszármazékokból készül, hatalmas károsanyag-kibocsátással.

Mint írják: a kampány a cégvezetőket szólítja meg, hogy vállaljanak ők is szerepet a világszintű műanyagválság megoldásában. A probléma ugyanis szerintük mára akkora, hogy a piac nem háríthatja tovább a fogyasztókra a felelősséget: a cégek feladata, hogy a fogyasztók számára fenntartható megoldásokat tegyenek elérhetővé, és visszaszorítsák az eldobható műanyagokat, méghozzá minél előbb.

 

Fluor Tomi, a kampány nagykövete úgy nyilatkozott:

Azért csatlakoztam a Greenpeace kampányához, mert itt az ideje, hogy a cégek is szerepet vállaljanak a műanyagválság megoldásában. Ahol csak lehet, próbálom elkerülni az eldobható műanyag csomagolásokat. De ez szinte lehetetlen, amikor mindent eldobható palackban meg pohárban lehet kapni, és még az is hat réteg műanyagba van csomagolva. Én szeretnék jól dönteni, de ha a cégek még döntési lehetőséget sem adnak, akkor nem tudok. Ezért remélem, hogy ez a kampány eljuttatja hozzájuk az üzenetet: hogy mi fogyasztók a szeméthegyeket termelő eldobható műanyagok helyett végre újrahasználható, környezetbarát csomagolásokat szeretnénk.

A Greenpeace közleménye emellett idézi Simon Gergelyt, a szervezet vegyianyag szakértőjét is, aki rámutat: uniós és hazai szinten is egyre több előremutató intézkedés születik, itthon például döntöttek a műanyag zacskók tilalmáról, illetve megadóztatásáról, és a parlament zöld utat adott a PET-palackokra kivetendő betétdíjnak is.

Most a cégeken a sor. Léteznek már kreatív és innovatív megoldások az egyszer használatos csomagolások lecserélésére. Szeretnénk ezekből most már minél többet látni.

– fogalmazott a szakértő.

 

A kampánynak saját weboldalt is létrehoztak, amely bemutatja az egyszer használatos műanyag termékek alternatíváit.

 

 

(Indexkép: Greenpeace)

Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló