Megérkezett az idei első hó
Másfél hónapja indította el a Fidesz a "Gyurcsány Show" című YouTube-kampányát, amelynek videói arról szólnak, hogy az ellenzék vezetője a volt kormányfő, és valójában ő irányítja az összefogást, így lényegében mindegy, melyik politikus lesz a miniszterelnök-jelölt. Azóta a videómegosztó rogyásig tele van ezekkel a gyurcsányozós reklámokkal.
A Telex a Google 2019-ben indított, hivatalos átláthatósági jelentése alapján megnézte, hogy mennyit kültöttek a YouTube-on a politikai hirdetésekre a magyar megrendelők. A lap összesítése szerint a rendszerben
az elmúlt két évben 2601 magyar nyelvű politikai hirdetést regisztráltak, ami összesen 114 millió forintba került. Ennek pedig több mint a fele, 65 millió forint csak a Fidesz gyurcsányozós kampányára ment el.
A magyar politikai hirdetések költési toplistája most így néz ki:
1. Fidesz: 65 millió forint (7 videó)
2. Demokratikus Koalíció: 17,4 millió (220 videó)
3. Párbeszéd Magyarországért: 8,9 millió (73 videó)
4. Ezalényeg.hu: 6,2 millió (126 videó)
5. Momentum Mozgalom: 5,2 millió (72 videó)
6. Mi Hazánk: 2 millió (22 videó)
Ez a lista lefedi a magyar nyelvű politikai hirdetésekre költött összeg 91 százalékát lefedi, a többi politikai szereplő egymilliónál kevesebbet költött.
Az külön érdekesség, hogy a Facebookon már jó ideje nyomuló Fidesz egyébként korábban a YouTube-on nem hirdetett, most pedig akkora összeget fizettek, hogy egy-egy Gyurcsány-videóra 9,3 millió forint jut – miközben a nem fideszes politikai reklámoknál ez az összeg átlagosan mindössze 19 ezer forint.
Az Telex összeggzése szerint az elmúlt másfél hónapot tekintve (azaz amióta a Fidesz-féle kampány elindult) az látható, hogy
egész Európa legdrágább politikai YouTube-hirdetéseinek toplistáján az első ötből öt a Gyurcsány Show.
De ha az összes eddigi 2021-es hirdetést figyelembe vesszük, akkor is a három legdrágább mind Fidesz-féle gyurcsányozós reklám.
(Indexfotó: MTI)