2024. november 25., Katalin

Mindenki ügye

#pénzügy #békéltetők

Pénzügyi viták: Eger lakosságányi embernek segítettek itthon a békéltetők tíz év alatt

Barna Benedek 2021.07.03. 09:31

3,5 milliárdnyi pénzügyi szerződéses összeg ügyében járt el a Békéltető Testület.

Bő 54 ezer ügyfél fordult 2011 júliusa óta a működésének 10. évfordulóját július elsején ünneplő Pénzügyi Békéltető Testülethez. A vitarendező intézmény a banki elszámolásos és moratóriumos ügyekben is egyezségeket ér el vagy döntéseket hoz

– nyilatkozta Kovács Erika elnök az MTI-nek.

 

Az MNB-n belül működő Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) tíz évvel ezelőtti indulása óta 37 ezer banki, biztosítási, pénztári vagy éppen tőkepiaci ügyfél kérelmét kezelte. További mintegy 17 ezren a banki elszámolás, forintosítás kapcsán fordultak ide, a legújabb típust pedig a törlesztési moratóriumhoz kötődő ügyek jelentik – sorolta a testület elnöke.

Az évtized ügyeinek száma így megegyezik Eger vagy Sepsiszentgyörgy lakóiéval.

Kovács Erika rámutatott: a bírósági polgári per alternatívájaként az ingyenes és gyors pénzügyi békéltetés során elsőként egyezséget próbálnak elérni a felek közt. Ha ez sikertelen és a fogyasztónak van igaza, a testület végrehajtható kötelezéssel vagy ajánlással hoz döntést az ügyben.

 

Egymillió forint alatti vitás ügyekben – ezek adják az esetek nagyobb részét – a pénzügyi intézményeknek automatikusan alá kell vetni magukat a békéltetői döntésnek. Ha az ügyfélnek esetleg nincs igaza, a pénzügyi intézmény kérelmére adott esetben méltányossági alapon is rendezheti ügyét – húzta alá az elnök.

Egy évtized alatt a fogyasztók 3,5 milliárd forintnyi pénzügyi szerződéses összeg ügyében keresték igazukat. Az eddigi rekordnagyságú hitel, amely kapcsán egy bank az ügyfél számára jelentős engedménnyel járó egyezséget kötött, 54 millió forintra rúgott

– mondta.


A PBT vezetője szerint az ügyfelek egyharmada biztosítási, több mint fele pedig hitelintézeti és követeléskezelői ügy kapcsán keresi meg őket. Utóbbiakon belül is a hitelügyletekkel kapcsolatos viták aránya a legmagasabb.


A járványkockázat csökkenésével 2021. május 31-től – a járvány miatti biztonsági intézkedések maximális betartásával – ismét elindultak az ügyfelek és a pénzügyi intézmények személyes részvételével történő meghallgatások a PBT-n. Emellett a fogyasztók az ügyfélkapun, kormányablakokban, a békéltetők online platformján, az MNB ügyfélszolgálatán vagy akár a megyeszékhelyeken található Pénzügyi Navigátor tanácsadó irodákban is beadhatják a megfelelő formanyomtatványokon vitarendezési kérelmeiket.

Számos esetben a személyes vitarendezés hatékonyabbnak bizonyul az írásos eljárásokhoz képest

– világított rá Kovács Erika. Az ügyfél – sokszor hosszú hónapok eredménytelen erőfeszítései után – ugyanis ilyenkor végre szemtől-szemben állhat a pénzügyi intézmény képviselőivel. A felek azonnal tudnak reagálni egymás felvetéseire, ami gyorsítja a megegyezést és a tényállás tisztázását is – összegezte a PBT elnöke.


A PBT-nél csütörtökön köszöntötték azt a fogyasztót, aki az évfordulón érkezett banki ügyével kapcsolatos meghallgatásra, és aki számára egyúttal a testület működésének 9 ezredik egyezségét sikerült megkötni.

 

(Indexfotó: pikrepo.com)

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egri ügyek csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló