Kigyulladt a szarvaskői lovastábor
A Meta (a Facebook és az Instagram anyavállalata) kedden közölte, hogy január 19-től a hirdetők többé nem célozhatnak meg embereket olyan hirdetésekkel, amelyek érzékeny jellemzőikre vonatkoznak, például etnikai hovatartozásra, politikai hovatartozásra, vallásra vagy szexuális irányultságra – írja az Telex.
Ez eddig a legdrasztikusabb lépés, amit a Meta annak érdekében tett, hogy a felhasználókat ne manipulálják a hirdetők.
A közösségi hálózat régóta érvelt amellett, hogy a hirdetéseket a szólásszabadság részeként meg kell védeni, ezért habozott a döntés meghozatalakor. Mégis, már az év elején tett hasonló kérdéseket, amikor letiltotta a 18 év alatti felhasználók számára megjelenített hirdetéseket. Az új tilalom a Meta tulajdonában lévő összes alkalmazásra vonatkozik, beleértve a Facebookot, az Instagramot, a Messengert és a Facebook Audience Network szolgáltatását is.
Az érzékeny témák és kulcsszavak között lesz az azonos neműek házassága, az LMBT kultúra, a katolikus egyház és a zsidó ünnepek. Az érzékeny témák és kulcsszavak között lesz az azonos neműek házassága, az LMBT kultúra, a katolikus egyház és a zsidó ünnepek. A vállalat emellett letiltja a célzott hirdetéseket az egészségügyi tényezőkkel, politikai meggyőződéssel, társadalmi kérdésekkel, érdekérvényesítéssel, valamint politikai szervezetekkel és személyiségekkel kapcsolatban is.
Fontos kiemelni, hogy az érzékeny témák között olyan dolgok szerepelnek, amikkel az emberek foglalkoznak a közösségi médiában, nem pedig az egyéni fizikai jellemzőik vagy személyes tulajdonságaik, vagyis továbbra is kaphat ezek alapján célzott reklámot a felhasználó.