Az M1-es után felkészül az M3-as és az M7-es autópálya
Az M1-es autópálya bővítéséről beszélt hétfőn Nagy Bálint közlekedési államtitkár hétfőn. Bejelentette, hogy 2026-tól regionális autópálya-matricát vezetnek be az M1-es teljes szakaszára négy vármegye vonatkozásában: az évente mintegy 30 ezer forintba kerülő vármegyei matricák helyett az érintett vármegyékben élők számára 15 ezer forintba fog kerülni az éves matrica – közölte az MTI.
Németh Tamás, az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója pedig arról beszélt,
2025 és 2034 között bővítik az M3-as autópályákat, az M7-est, valamint építenek 279 kilométer új gyorsforgalmi utat.
Hozzátette, az MKIF Zrt. az M1-es autópálya teljes bővítését saját erőből és hitelből finanszírozza az állammal kötött koncessziós szerződés alapján.
Évekig tart még a munka az M1-esen
Nemrég vette kezdetét az M1-es autópálya kétszer 3 sávosra bővítése. Németh Tamás, az MKIF vezérigazgatója júliusban arról beszélt, 45 kilométernyi új zajvédő fal épül, 72 felüljáró újul meg, 11 csomópontot korszerűsítenek, és 6 komplex pihenőhelyet is átépítenek. Az útpálya teherbírását vastagabb, 32 centiméteres aszfaltréteggel növelik meg – szemben a jelenlegi 20 centiméteres szabvánnyal.
A munkálatok várhatóan négy évig tartanak majd. Az új M1-es azonban már nemcsak gyorsabb és biztonságosabb, de a technológiai fejlesztések révén okosabb is lesz – ígérik.
Forrás: MTI
Ne maradjon le a legfrissebb hírekről, kövessen bennünket az EGRI ÜGYEK Google Hírek oldalán!