2024. november 22., Cecília

Mindenki ügye

#termékvisszahívás #tejföl #alföldi tej

Visszahívott tejfölök: az Alföldi Tej felfedte, hogy mi okozta a szennyeződést

Barna Benedek 2021.09.01. 14:05

A gyártó közleménye szerint elővigyázatosságból vonták ki a forgalomból több terméküket, amelyeknek az árát blokk nélkül is visszafizetik az üzletekben.

 

Ahogy arról portálunk is beszámolt, a hét elején a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) közölte: az Alföldi Tej Kft. által gyártott tejfölöket hívnak vissza és vonnak ki a forgalomból, részben mikrobiológiai szennyezettség miatt, részben pedig mert a termékek érzékszervi elváltozást mutatnak.

 

A gyártó időközben közleményt adott ki, amelyben felfedték, hogy mi okozta a szennyeződést, mi miatt ki kellett vonni a forgalomból a termékeket:

A visszahívás oka egy szórványos mikrobiológiai szennyeződés. Érzékszervi bírálatok alkalmával elváltozásokat fedeztünk fel egyes termékekben, amelyek kizárólag a tejföl gyártósort érintő, többszörösen fellépő műszaki hibákra vezethetők vissza.

– írták.

 

A közlemény szerint a mikrobiológiai szennyeződés a termékekben elszórtan volt kimutatható, de elővigyázatosságból valamennyi, 2021. augusztus 2. és 2021. augusztus 14. közötti gyártási idejű, 2021. szeptember 15-i és 2021. szeptember 28-i közötti lejáratú, általuk gyártott tejföl terméküket visszahívták.

A mikrobiológiai szennyeződéssel érintett termékek esetében felbontáskor termékre nem jellemző, idegen, kellemetlen szag és kesernyés íz tapasztalható. Amennyiben az ilyen jellemzővel rendelkező termékeket hőkezelés (főzés) nélkül fogyasztották el, akkor rövid időn belül gyomorpanaszok jelentkezhetnek.

Az Alföldi Tej közölte:

A fogyasztók a visszahívásban érintett termékeket a vásárlás helyszínére visszavihetik, és az üzletekben a vásárlást igazoló blokk nélkül is visszatérítik a termékek árát.

Azt írták, a termékvisszahívás napjáig sem az Alföldi Tej Kft-hez, sem kereskedelmi partnereihez nem érkezett reklamáció a visszahívásban érintett tejföl termékekre vonatkozóan.

Az általunk okozott esetleges kellemetlenségért a fogyasztók elnézését kérjük! Cégünk mindent megtesz annak érdekében, hogy a jövőben ilyen hiba ne fordulhasson elő, ezért gyártásunk során megnöveltük az ellenőrzések számát, és szigorítottuk a folyamatok ellenőrzését.

– zárul a közlemény.

 

A vállalat 15 márka különböző kiszerelésű változatait, összesen 54 féle terméket hívott vissza, ezek listája a Nébih oltalán elérhető, IDE KATTINTVA.

 

(Indexkép forrása: Magyar tej / Facebook)

Csatlakozzon Eger legnagyobb online közösségéhez, legyen tagja tematikus Facebook-csoportjainknak is! Találkozzunk az Egri ügyek csoportban is, már csak egy kattintás!
Van egy jó sztorija, témajavaslata, de félti a névtelenségét?
Küldje el biztonságos csatornánkon, így garantáltan inkognitóban marad!
Köszönjük, ha hozzászól a cikkhez, de kérjük, ezt kulturált formában tegye!

További hírek

Friss cikkeink a rovatból

Címoldalról ajánljuk

Még egy kis olvasnivaló