Megérkezett az idei első hó
A Budapest és Hatvan közötti fővonal felújítása lehetővé tesz jelentős menetrendi fejlesztéseket, amelyek előnyeit Eger térségében is érezhetik az utasok - közölte a Heollal Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Azt már az Egri Ügyek is megírtak, hogy október 25-től az Eger-Budapest vonalon reggel 5-től este 8 óráig óránként közlekednek a vonatok korszerű, alacsonypadlós, légkondicionált FLIRT motorvonatokkal az eddigi, kétóránként közlekedő sebesvonatok helyett, így közvetlen, ráadásul papíron, viszonylag gyors vasúti eljutást biztosítva a fővárosba. Homolya szerint a jövőben 1 óra 48 perc alatt érhetünk Budapestre vonattal Egerből, ami 8 perccel rövidebb az eddigi menetidőnél. Már ha elmaradnak a megszokott, rendszeres késések.
Újdonság a vezérigazgató nyilatkozatában, hogy a Budapest és Hatvan között vasútvonal (tehát az Egerből főváros felé tartó vonal utolsó szakasza) közelmúltban zárult felújítása miatt a vonatok elvileg a megszokottnál jóval nagyobb sebességgel haladhatnak elméletben.
"A Budapest-Hatvan vonal 200 milliárd forintos fejlesztése révén a biztosító berendezések közeljövőben történő átadása után ezen a szakaszon a vonatok akár 160 kilométeres óránkénti sebességgel is járhatnak" - közölte Homolya Róbert.
A MÁV-vezér hozzátette: a fejlesztés következő lépcsőjében a Volánbusz járatainak menetrendjét igazítják a vasútéhoz, hogy a ráhordó szerepük hatékonyabb legyen. Ez a kijelentés azonban továbbra sem jelenti azt, hogy az Eger és Budapest között közlekedő expressz buszjáratokat végre felengedik az idén átadott M25-ösre. Mint többször megírtuk, így akár másfél órára is csökkenhetne a buszok menetideje, amivel továbbra sem tudna versenyezni a vonatok egy és háromnegyed órás menetideje. Vagyis a kormány célja egyértelmű: inkább vonatozzunk.
(Fotók forrása: mavcsoport.hu)
Eger-Budapest: a buszok még mindig nem mehetnek fel az M25-ösre, a vonat lesz a nyerő
Mintha az állam szándékosan hozná helyzetbe a vasutat Eger és Budapest között. Mondjuk a szerdán bejelentett újdonságok után alapból sem marad sok esélye a buszközlekedésnek.